Se startovním číslem 76 na kapotě vozu Ford Focus WRC a v barvách soukromého týmu Jolly Club se zítra ráno vydají na trať Rallye Acropolis. „První start na mistrovství světa, to je proti českým soutěžím velká změna,“ vzpomíná na svou premiéru ve Španělsku Michal Gargulák. „Na trati je hodně zatáček, zkoušky jsou velice dlouhé. Musí se jet pořád nadoraz, na hranici havárie.“
Kresta vyráží do neznáma. Doma je suverén. Pokud jej nebrzdí technické problémy, jasně kraluje. V zahraničí závodil jen s felicií a favoritem, s octavií WRC ve světě jenom trénuje. Kromě Argentinské rallye, jejíž termín kolidoval s Valašskou rallye, zkoušel všechny podniky.
Přestože jeho fanoušci hořekují nad tím, že ještě nevyrazil na trať, pilot si tréninky pochvaluje. Postupně získává jistotu. „Třeba v Monte Carlu nebo ve Švédsku bych si ještě netroufal postavit se na start. Ale s najetými kilometry mě to láká stále víc,“ uvedl jezdec z Trnavy po jednom z tréninků na mistrovství světa.
Pro talentovaného závodníka bude v Řecku všechno nové. Třeba závodění poté, co si trať projel v tréninku jen třikrát. Víckrát to nejde, pořadatelé porušení zákazu trestají vyloučením. V Česku už Kresta s Tománkem tento způsob zavedli, ale jako přípravu to nelze brát doslova.
Tratě většinou znají z minulých sezon. „Takovým způsobem pojedeme poprvé, problém může nastat na každém metru,“ dobře ví Kresta. Dalším handicapem může být velké vedro. Teplota v Řecku včera vystoupala na 37 °C, v autě bude dvojnásobná. „Snad v tom nebude problém, horko mi nevadí. Důležitá bude aklimatizace,“ prohodil Kresta.
Potíže může způsobit také vysoké startovní číslo 76. Přednost dostali jezdci továrních týmů, závodníci Teams´ Cupu a Formule 3 (vozy s obsahem motoru 1600 ccm). Kresta je nasazený až za nimi. „Podali jsme žádost, aby jel před Formulí 3. Teprve ve čtvrtek se dozvíme, jestli jsme uspěli,“ řekl Martin Hlinský, tiskový mluvčí Jolly Clubu.