Rickard Rydell s vozem Seat Toledo

Rickard Rydell s vozem Seat Toledo - Švédský jezdec Rickard Rydell vyhrál s vozem Seat Toledo druhý závod MS cestovních vozů na okruhu Silverstone. Rydell tak získal první letošní výhru v MS pro španělskou značku. | foto: Petr Gabriel

Závod v Mexiku ovládl znovu Seat

  • 0
Další dva závody světového šampionátu cestovních vozů, které se o víkendu konaly v Mexiku, znovu potvrdily momentální převahu vozů Seat. Španělská značka pro sebe získala další dva triumfy a z amerického kontinentu si odváží maximální počet čtyř možných vítězství.

Úspěch byl nicméně očekávaný. Zdejší okruh totiž leží ve velké nadmořské výšce a to je výhodou pro přeplňované motory Seatu. Mexický víkend přinesl ale i zlepšené výkony jezdců BMW, kteří byli tentokrát pilotům žlutých vozů důstojnými soupeři.

Nedopustili tak již opakování situace z předchozích závodů v Brazílii, ve kterých jezdci na vozech značky Seat obsadili všechna místa na stupních vítězů.

Zlepšenou kondici BMW potvrdily již výsledky kvalifikace. Nejrychlejší čas na 3,24 km dlouhém zatáčkovitém okruhu totiž zajel brazilský bouřlivák Augusto Farfus, před svým týmovým kolegou Andy Priaulxem a společně tak oba obsadili první řadu startovního roštu.

Ve znamení souboje Farfus - Rydell
Zatímco Farfus, po startu závodu svoji pozici na čele uhájil, Priaulxe hned po startu předstihl Rydell a odsunul ho tak na třetí místo. Ještě před koncem prvního kola pak po kratším souboji zdolal i Farfuse a převzal vedení závodu.

Ve druhém kole posunul Priaulxe na čtvrté místo Tarquini a o kolo později ho i o tuto pozici připravil Y. Muller. Mezi jednotlivými jezdci však stále byly minimální rozestupy a vedoucí Rydell se proto snažil tempo závodu zvyšovat, avšak Farfuse v závěsu se nezbavil.

Ve druhé polovině závodu znovu ožil Priaulx, který se postupně propracoval až zpátky na třetí pozici a v posledním kole dokonce zaútočil na svého týmového kolegu. Z jejich vzájemného souboje, který žádnou změnu pozic nepřinesl, se nakonec nejvíce radoval Rydell, jenž si díky tomu v klidu mohl dojet pro svoje první letošní vítězství.

"Rydell byl po celou dobu velmi rychlý. Před koncem závodu jsem na něj chtěl zaútočit, ale motor se přehříval a já už jsem neměl dostatečný výkon. Zdejší okruh nikdy BMW noc nesvědčil, takže s výsledkem jsem spokojený," vysvětloval Farfus v cíli. 

Další vítězství pro Seat
Osmé místo v prvním závodě vybojoval Nicola Larini a kromě prvních letošních bodů pro Chevrolet, se tak postaral i o nejlepší startovní pozici do druhého závodu.

Z té se však dlouho neradoval, protože vedení se v závodě velmi rychle ujal Španěl Gené, za kterým se ale vydala skupinka pronásledovatelů.

Dva z nich, Gabriele Tarquini a Jorg Müller, v té době jedoucí na druhém a třetím místě, se ze souboje o čelní pozice vyřadili vzájemnou kolizí už v šestém kole. Jejich místa však rychle zaujala druhá dvojice - Yvan Muller a Andy Priaulx.

Asi v polovině závodu pak v jedné ze zatáček Muller na svého týmového kolegu úspěšně zaútočil a převzal tak vedení. Nastalé situace využil i za ním jedoucí Priaulx, který se protáhl na druhou pozici, zatímco Gené postupně začal ztrácet jedno místo za druhým, až se nakonec skončil sedmý. 

"To byl vynikající víkend – jedno vítězství a jedno třetí místo znamená, že jsem doposud v každém závodě stál na stupních vítězů," usmíval se spokojeně v cíli Rydell, který nyní společně s týmovým kolegou Yvanem Mullerem vede průběžné hodnocení mistrovství světa.

Naopak Priaulx příliš nadšení neprojevoval. "Spokojení být nemůžeme, protože BMW ještě nevyhrálo žádný závod. A jestli chceme vyhrát mistrovství, musíme být rychlejší něž naši soupeři," vysvětloval.

Ještě větší rozladění ale vládlo v táboře Chevroletu. Jediný mistrovský bod ze čtyř závodů je pro tým, který vloni patřil k vážným uchazečům o mistrovský titul, hodně bídný výsledek.

Nyní čeká jezdce a týmy poměrně dlouhá přestávka, během které se celý seriál přesune z amerického na africký kontinent.  Další závod šampionátu bude totiž hostit až 3. května marocký okruh Marrakech.

1. závod:

1. R Rydell (Švéd.)   SEAT Leon TDI   16 kol za 26:40.728 min.
2. A. Farfus (Braz.)   BMW 320si          +1.508
3. A. Priaulx (Brit.)    BMW 320si           +1.986
4. Y. Muller (Fr.)       SEAT Leon TDI   +4.620
5. J. Müller (Něm.)    BMW 320si           +5.717
6. G. Tarquini (It.)    SEAT Leon TDI     +9.473
7. J. Gené (Šp.)       SEAT Leon TDI     +19.399
8. N. Larini (It.)         Chevrolet Cruze    +22.794


2. závod:

1. Y. Muller (Fr.)         SEAT Leon TDI    16 kol za 26:41.014 min.
2. A. Priaulx (V.Brit.)    BMW 320si          +0.459
3. R. Rydell (Švéd.)     SEAT Leon TDI   +1.240
4. A. Farfus (Braz.)      BMW 320si          +1.973
5. S. Hernandez (Šp.)  BMW 320si          +5.819
6. A. Zanardi (It.)         BMW 320si           +6.281
7. J. Gené (Šp.)           SEAT Leon TDI    +11.755
8. G. Tarquini (It.)        SEAT Leon TDI    +12.189


Průběžné hodnocení MS po 4 závodech

JEZDCI:
1. Yvan Muller (Fr.)    30 bodů
2. Rickard Rydell (Švéd.)   30
3. Augusto Farfus (Br.)   20
4. Gabriele Tarquini (It.)   19
5. Jordi Gené Guerrero (Špan.)   18
6. Andy Priaulx (V.Brit.)   16
7. Jörg Müller (Něm.)    8
8. Sergio Hernández (Špan.)   7
9. Alessandro Zanardi (It.)   3
10. Félix Porteiro (Špan.)   3
11. Nicola Larini (It.)   1
11. Tom Coronel (Hol.)    1

ZNAČKY:
1. SEAT   67 bodů
2. BMW   49
3. Chevrolet  20
4. Lada   18


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž