Takovou konkurenci seriál nepamatuje od obnovení v roce 1997. Kromě tradičních účastníků, mezi něž patří značky Ferrari a Porsche, budou zastoupeni i ostatní loňští protagonisté – Saleen, Lamborghini a Maseratti. Návrat do seriálu ohlásil britský Lister a úplnou novinkou bude Chevrolet se svým modelem Corvette.
Další novinkou, jejíž nástup se očekává v průběhu sezóny, bude Aston Martin, jehož vůz před časem testoval i Tomáš Enge. Dva tovární vozy této značky by se na startu mohly objevit již při závodě v Silverstonu v polovině května. Celé startovní pole ještě doplní jeden vůz Mosler, zatím však startující bez nároku na mistrovské body.
Vše nasvědčuje tomu, že seriál prožívá zlaté časy. Pozoruhodná je i jeho expanze do východní Evropy. Letos se totiž na start postaví nejen posádky z České republiky, Polska, ale i z Ruska, Maďarska a Slovenska. A právě Slovensko bude mít velmi silné zastoupení – na startu prvního závodu se objeví dokonce tři vozy slovenských týmů.
Českou republiku bude i letos reprezentovat tým Vonka Racing startující ve slabší kategorii GT2 s vozem Porsche 996 GT3. V loňském roce se týmu podařilo dosáhnout historického úspěchu, když v posledním závodě sezóny v čínské Zhuhai obsadil Jan Vonka společně se Miro Konopkou ve své kategorii třetí místo.
"Samozřejmě bychom rádi navázali na loňské výsledky, ale uvidíme. Vše je zatím ještě otevřené," říká Jan Vonka, jezdec a majitel týmu v jedné osobě. "Jsme malý soukromý tým a chtěli bychom absolvovat celý seriál, a to je poměrně finančně náročné. Kdyby se našel silný sponzor, vůbec bych se nezlobil. Minulý týden jsme poprvé testovali na okruhu v Brně. Upravovali jsme nastavení vozu a teď se již připravujeme na cestu do Itálie."
Soupeřem mu letos bude i bývalý spolujezdec, slovenský jezdec Miro Konopka. Ten pro letošní rok postavil vlastní tým a s vozem Porsche 996 GT3 RSR by také rád absolvoval celou sezónu. Jeho tým se již zúčastnil oficiálních předsezónních testů koncem března v Monze.
"Testy byly vcelku dobré, jezdili jsme na starých pneumatikách, ale i přesto jsme nebyli poslední. Špičkou ve třídě budou opět tovární vozy Porsche, potom bude tak 2-3 vteřiny mezera a tam bude pořádná tlačenice," uvažuje Miro Konopka. "Jinak výborně jezdil Tomáš Enge na českém Ferrari, jeden trénink vyhrál a byl vždy v první čtveřici. Pergl byl tak o 4 sekundy na kolo pomalejší, ale i tak má na dobré umístění."
A právě posádka Tomáš Enge a Robert Pergl na voze Ferrari 550 Maranello českého týmu MENX, patřila v již zmíněných testech k jedněm z nejrychlejších. "Byl to příjemný pocit znovu usednout za volant Maranella, je to můj zamilovaný vůz. Rychle jsem dokázal najít dobrý rytmus a bavil jsem se za volantem," hodnotil jízdu Tomáš Enge.
K závodu na Monzu se však tým nechystá, jejich prioritou je totiž konkurenční seriál závodů Le Mans Endurance Series. Nicméně protože i letos jeden ze závodů seriálu FIA GT zavítá do České republiky, konkrétně na okruh v Brně, je možné že se tým přece jen v závodech objeví.
Na startu prvního závodu by se tedy mělo objevit až 30 vozů. Monza je extrémně rychlý okruh a můžeme očekávat velmi napínavý souboj již v prvních kvalifikacích. Ty ostatně také napoví, kdo a jak dokázal během zimní přestávky připravit svůj vůz. Zkrácený záznam nedělního závodu vysílá stanice Eurosport.
Kalendář závodů pro rok 2005
10. dubna (Itálie, Monza)
1. května (Francie, Magny-Cours)
15. května (Velká Británie, Silverstone)
29. května (Itálie, Imola)
26. června (Česká republika, Brno)
31. července (Belgie, Spa-Francorchamps)
28. srpna (Německo, Oschersleben)
18. září (Turecko, Istanbul)
23. října (Čína, Zhuhai)
18. listopadu (Spojené arabské Emiráty, Dubai)
25.listopadu (Bahrain, Bahrain)