A dlouhou dobu patří do absolutní české špičky v automobilových soutěžích, má sedm titulů mistra republiky a klatovskou rallye považuje za svůj domácí závod. „Má to tady pro mě i teď zvláštní atmosféru. Letos se jede Čínovský okruh klasickým směrem, který se mně osobně líbí více. Jsem zvědavý, jak se nám povede s naší novou Fiestou R5,“ vyznal se pilot plzeňského EuroOil Invelt Teamu, který už od včerejška na Klatovsku trénuje.
Aby se na Šumavu netěšil, když se v historické listině vítězů dělí o pozici nejúspěšnějšího jezdce tohoto podniku s legendárním Leo Pavlíkem. Oba tady vyhráli čtyřikrát.
Přesto pro něho budou nadcházející dva dny něčím nové. Poprvé zde pojede s vozem Ford Fiesta R5.
Při letošní premiéře dojel druhý na Valašské rallye, když nestačil jen na Jana Kopeckého z továrního týmu Škoda Motorsport. Třetího v pořadí Jana Černého, také na Škodě Fabii R5, ale porazil o pouhou jednu vteřinu.
Co se u vás od Valašské rallye změnilo?
Postupnými krůčky jdeme kupředu, zase jsme lépe vyladili motor, i když dokonalé to ještě asi není. V minulém týdnu jsme absolvovali několik testů, upravili jsme nastavení podvozku i vzhledem ke specifikám šumavských erzet. Zapracovali jsme také na systému diferenciálů, postupně chceme zrychlovat.
52. Rallye Šumava Klatovyrychlostní zkoušky PÁTEK 16.35 Start, Klatovy, nám. Míru SOBOTA 10.00 Strážovská (Hodousice) |
Čím vším je klatovská rallye specifická?
Jsou tam rychlejší vložky. Druhý den, směrem ke Kašperským Horám, zase počítáme, že bude po dlouhé zimě vytaháno na trať hodně posypu, protože tam se nesmí solit a jenom se pískuje nebo štěrkuje. Takové závody mě baví.
Pořadatelé opět zařadili i městskou erzetu. Co na to říkáte?
Nejsem proti. Klatovy rallye dlouhodobě podporují, tak proč ne. Závodníci mají všichni stejné podmínky a diváci si přijdou na své.
Je na Šumavě letos některý z testů, na nějž se zvlášť těšíte?
Nejvíc se těším na Koráb, který je těžký a letos se pojede i v noci, na což si musíme po delší době s Petrem (spolujezdcem Uhlem) zvyknout.
Je něco, z čeho máte obavu?
Osobně mám velký respekt před zdejšími protikatovacími zábranami. Jsou vyrobené z betonu ve tvaru jehlanu, podobné protitankovým, jen menší. Už několikrát jsme o ně poškodili ráfek i pneumatiku a je vždy hodně blízko k tomu o ně vylomit kolo. To už se mi bohužel taky povedlo.
Jenom v sobotu vás čeká devět erzet. Pro srovnání, na nedávné Korsické rallye jich bylo za tři dny deset. Co na takovou porci říkáte?
Ony jsou zase tady u nás kratší. My jsme zažili éru správných rallye, kdy třeba Rallye Tatry měla třicet rychlostek, Barumka sedmadvacet. Tohle s námi nic nedělá.
A co říkáte na počasí? Na Šumavu se vrátil sníh...
To je klasická Šumava. (úsměv) S tím se musí počítat, že se ráno probudíte a všude je sníh, i když je pomalu květen. Těším se na to. Bude to po delší době taková ta správná rallye, kdy musíte být připraveni na všechny možné varianty.
Váš souboj o druhé místo na Valašce s Janem Černým zvedal diváky ze sedadel. Co očekáváte od druhého podniku sezony?
Já jen doufám, že takových soubojů tam bude víc. A zároveň bych se chtěl malinko přiblížit tovární škodovce, i když Honza Kopecký má naježděno podstatně víc kilometrů než my. Má to auto lépe zmáknuté, ale závodnický duch nám velí zkusit mu sekundovat.