Okruh vyrostl v krátkém čase u nového letiště na asijské straně města a celá stavba včetně infrastruktury přišla na 220 milionů dolarů. Turecká vláda si od formule 1 slibuje výrazné oživení turistického ruchu. Na výstavě se podílelo 27 inženýrů specialistů, 1450 konstruktérů a 140 strojů.
Do ochozů se vejde maximálně 155.000 diváků, celý okruh pokrývá plochu 221,5 hektaru. Trať je rychlá s velkými výškovými rozdíly. Téměř v žádné zatáčce není vidět výjezd a piloti ji považují ze nejnáročnější okruh roku i proto, že se jede obráceně.
Má sedm levotočivých a šest pravotočivých zatáček. Nejrychlejší místo se nachází před šikanou před vjezdem do cílové rovinky, kde monoposty dosáhnou rychlosti ke 320 km/h.
Oproti loňsku se pojede o jedno kolo víc, celkem piloti obkrouží 58 okruhů v celkové délce 309,346 kilometru.
Charakteristika okruhu:
Délka trati: 5,338 km.
Délka závodu: 58 kol = 309,346 km.
Nejrychlejší kolo v závodě: Juan Pablo Montoya (Kol./McLaren), 2005:
1:24,770.
Nejrychlejší kolo v kvalifikaci: Kimi Räikkönen (Fin./McLaren), 2005:
1:26,797.
Nejrychlejší závod: Kimi Räikkönen, 2005: 1:24:34,454 = 219,496 km/h.
Vítězové předchozích závodů: 2005 - Kimi Räikkönen.