Má ke svému konstatování také důvod. Ve třetím závodě letošního mistrovství Evropy třídy TAX cestovních vozů totiž s přehledem vyhrál a protože zvítězil i v prvním závodě seriálu v Portugalsku vede průběžné pořadí.
Přitom v Bausce zdaleka nejde o jeho první výrazné umístění. V této kategorii tam startoval v posledních čtyřech letech a vždy si dojel pro umístění na stupních vítězů, loni tam byl nejrychlejší.
Je to okruh, kde si věříte?
Mám ho rád, ale věřit si je v tomto sportu ošidné. Musíte mít také štěstí, což platí hodně o technice. To v Bausce asi pravidelně máte? Není to tak docela pravda. Třeba právě letos jsme hned od prvních tréninků měli technické problémy, výkon auta nebyl úplně nejlepší. Projevilo se to na startu finále, kde jsem z první zatáčky odjel až třetí.
Ale pak jste přesto vcelku jasně vyhrál.
Naštěstí jsem hned ve druhém kole předjel Pleskovase a dotáhl se na vedoucího Maďara Karaie. Jezdili jsme za sebou asi pět kol, v předposledním jsem si připravil manévr na předjetí.
Jak vypadal?
Naznačil jsem, že pojedu doprava, ale pak jsem to hodil doleva. Dostal jsem se vedle něj a to už jsem viděl, že půjdu dopředu. Bylo to v pravý čas, v posledním kole jsem mu ujel o sedm vteřin. Auto nakonec jelo velmi dobře, dokonce jsme překonali traťový rekord této kategorie.
Po třech závodech v průběžném pořadí vedete s náskokem sedmi bodů, což vypadá vzhledem k boji o titul velmi nadějně.
Ale to se v tuhle chvíli nedá ještě takhle brát. Před námi je ještě sedm závodů, může se změnit hodně věcí. Je třeba se dobře připravit na další závody a mít i štěstí. Hlavně už teď o víkendu v německém Seelowu, kde se jede další závod.
Proč právě tam?
Protože to je pro mě zakletá trať, úplný opak Bausky, přitom se mi líbí. Ale měl jsem tam ještě v buginách dvě těžké havárie, loni jsem nedojel.