Průměr na nových rychlostních zkouškách, které tvořily druhou etapu soutěže, se pohyboval od 111 do 115 kilometrů za hodinu. „Sobotní etapa byla hodně povedená. Dalo se v ní hodně vydělat, ale také prodělat spousta času,“ řekl stříbrný muž letošní Valašské Rallye Štěpán Vojtěch. „V rychlých zatočinách se projevilo soutěžácké srdíčko, i když musím dodat, že některé úseky byly docela nebezpečné. Ve velké rychlosti se letělo mezi stromy. Ani nechci domýšlet, co by se mohlo stát, kdyby došlo k technickému nebo jinému selhání,“ dodal bronzový Karel Trněný.
Snad jediným problémem byly rozbité cesty. Piloti proto museli občas volit opatrnější jízdu, nebezpeční defektů bylo příliš vysoké. „Ale podmínky byly pro všechny stejné,“ upozornil vítěz skupiny N ve Valašské Rallye Miroslav Jandík.
Vsetínští pořadatelé si mohou mnout ruce, jejich plán se vydařil dokonale. Zařazením náročných a dlouhých testů výrazně zvedli úroveň soutěže. A také ji podstatně ztížili. Do cíle dorazila jen necelá polovina startujících. Zatím však není jasné, zda do Jeseníků zavítá soutěžní konvoj také v příštím roce. „Bude záležet na tom, jak se vyjádří olomoucký hejtman a zda s námi místní lidé budou ochotni nadále spolupracovat,“ naznačil ředitel AAA Auto Valašské rallye Miroslav Hošák. „Jsou tady však velké možnosti, v úvahu připadá také zařazení testů ve vojenském prostoru Libavá.“