1. Vladimír Čagin, Kamaz
Rusové, podobně jako Tatra, postavili jeden kamion podle nových předpisů. Čagin je mladý pilot generačně na úrovni Tomečka, přesto velmi zkušený, s celou řadou maratónských účastí na kontě, z nichž nejvýše ční vítězství v Rallye Dakar - Káhira 2000. Neznámou bude spolehlivost úplně nového vozu, který bude s výkonem motoru JAMZ ve výši 850 koní nejsilnějším ve startovním poli. Posádka je sehraná a velmi zkušená, jela v této sestavě už mnohokrát, pilot je nesmírně rychlý, razantní, ale nikoli už tak bezhlavý jako jeho předchůdce Moskovskich.
2. Jan de Rooy, DAF.
58letý Holanďan se vrací po 14 letech a od té doby se i na Dakaru mnohé změnilo, konkurence výrazně zrychlila. Zázemí týmu by mělo být, podobně jako u Kamazu, prvotřídní. Neznámou je spolehlivost narychlo postaveného vozu a nemožnost opřít se o konstrukce postupně prověřované v nejtěžších afrických podmínkách. Nový DAF je o tunu lehčí a asi o 50 koní silnější než Tatry, ale to nemusí hrát rozhodující roli. De Rooy proslul pro svůj kaskadérský styl jízdy, ale v nynější situaci si jistě i on uvědomuje, že počáteční rozvaha nemusí být od věci.
3. Yoshimasa Sugawara, Hino.
60letý Japonec je korunním princem Dakaru, celkem pětkrát stanul na stříbrném stupínku, z toho čtyřikrát za Karlem Lopraisem. Jeho vůz je hbitý a nesmírně spolehlivý, posádka velmi zkušená. Nevýhodou je sotva poloviční výkon motoru oproti konkurenci, a tak je Hino konkurenceschopné hlavně v technických a pomalejších etapách, v nichž dokáže Sugawara udržovat rychlé a přitom velmi stabilní tempo. Při nabitosti a vyrovnanosti špičky je s ním však možno počítat na stupně vítězů spíše při potížích soupeřů.
4. Hans Bekx, GINAF.
Majitel a pilot týmu podporovaného malou nizozemskou automobilkou nasadil svůj speciál poprvé vloni, ale skončil hluboko v poli poražených. Tým se však z nezdaru nepochybně poučil a letos bude silnější. Vůz konstrukcí i výkony odpovídá De Rooyově DAFu (shodný motor, převodovka, nápravy, základní koncepce...) a papírově je rychlejší než Tatry. Otázkou zůstává, nakolik bude posádka kompetentní k tomu, aby závodila na špici.
5. Johann-Peter Reif, MAN.
Vynikající Rakušan, vítěz z roku 1997 (tehdy v továrním týmu Hino), jede jako doprovod týmu KTM. Jeho vůz bývá zatížen řádnou porcí náhradních dílů, ale Reif i tak dokáže atakovat horní polovinu první desítky. I přes kvalitu vozu jej však pravděpodobně budou srážet povinnosti vůči domovskému týmu. V posledním ročníku však dojel Reif třetí, ale až po potížích hlavních favoritů.
S tímto mohutným kamionem DAF se po čtrnácti letech vrací do Rallye Total dakar Nizozemec Johannes De Rooy |