"Ale vůbec se neptejte, jestli je mezi námi rivalita," upozorňuje Armin Schwarz, bývalá jezdecká jednička české značky, který nyní vede privátní stáj Red Bull Škoda Team.
"Není podstatné, jestli v nějaké rallye jedna škoda porazí druhou. Důležitější je, aby se všechny co nejvíc umisťovaly na dobrých pozicích."
Tahle filozofie pomáhá všem třem týmům – vedle Red Bullu ještě Czech Rallye Teamu Škoda Kopecký a belgickému First Motorsport Teamu – k vyšší úspěšnosti. Ač jsou konkurenty, často si pomáhají.
"S dalšími škodováckými týmy se scházíme a probíráme nejrůznější záležitosti," naznačil Schwarz. A například před Italskou rallye spolu testovali Kopecký se soupeřem Duvalem.
Přispívá též mateřská továrna. Týmy si vybraly jezdce, společnost z Mladé Boleslavi je podporuje finančně, materiálově i technicky. "Podle týmových požadavků se podílíme na technických vylepšeních škodovek," řekl mluvčí firmy Roman Meliška.
Současné působení soukromých týmů by mohlo být mezistupněm pro návrat tovární stáje. Předseda představenstva Škoda Auto Vratislav Kulhánek nedávno v on-line rozhovoru na iDNES naznačil, že by k tomu mohlo dojít celkem brzy, už v roce 2008. Ale má to jednu podmínku: musí být včas známa technická pravidla pro další sezony.
"Přál bych si, aby v mistrovství jezdilo víc továrních týmů. Šampionát je potřebuje," zve český tým zpět do seriálu dvojnásobný mistr světa Marcus Grönholm.