"Na druhé straně mám však radost ze zrychlení a vůbec z rychlosti Octavií WRC na asfaltovém povrchu, které přinesla nová homologace. S novou verzí našich vozů jsme zde nasbírali důležité soutěžní kilometry, které se nám budou hodit při další rallye v San Remu,“ dodal Janeba.
Poslední škodovka na trati řízená Švédem Kennethem Erikssonem prošla včera mnoha útrapami. Hned zrána zlomil kardanový hřídel. Ve 13.RZ měl Eriksson hned čtyři defekty a nakonec 2. etapu zakončil na 12. místě.
Nrž Gardemeister odstoupil, trápil se s pneumatikamei „Pro první tři rychlostní zkoušky jsme zvolili příliš tvrdé pneumatiky a náš vůz tak šel často do smyku. V následujících zkouškách jsme proto obuli měkčí. Ovšem ty se na nich zase ukázaly být příliš měkké. Kdybychom ráno použili odpolední směs a odpoledne pak tu ranní, bylo by to o něčem jiném...“ řekl mladý Fin.
I přesto Toni zajížděl dobré časy. Vedle využití dalších možností nové homologace, které se včera úspěšně odzkoušely na voze Kennetha Erikssona, mu k tomu pomohla také bitva s Delecourem, pilotujícím Mitsubishi. Oba totiž byli blízko bodům pro své týmy.
Ke své havárii Fin řekl: „Je to velká škoda, protože jsme si odtud určitě mohli odvézt body. Povrch tratí byl po celý den velmi kluzký. V jedné z levotočivých zatáček se naše Octavia WRC stala neovladatelnou a havárii nešlo zabránit. Moc mě to mrzí."
Kenneth Eriksson etapu uzavřel slovy: „Naše ztráta je veliká a v tuto chvíli už nemáme téměř o co bojovat. V takové situaci ztrácíte motivaci, ale každá soutěž, i tato náročná německá, končí až v nedělním cíli. Nikdy nevíte, co se ještě může přihodit. Navíc můžeme získat také další cenné zkušenosti pro San Remo. Proto dál pojedeme jak jen to půjde.“
- neděle 25. srpna 2002
- 15