Šéf Škody: Co můžu povědět?

  • 15
Trier - Jestli byla první etapa Německé rallye pro stáj Škoda Motorsport neveselou, včerejší druhý díl soutěže byl hodně smutný. Po pátečním odstoupení Matthiase Kahleho včera skončil i nadějně jedoucí Toni Gardemeister. Havaroval a rozbil chladič. „Je těžké něco říci. Velmi nás mrzí, že Toni musel odstoupit. Měl obrovskou šanci získat nějaké body. Pokud jde o Kennetha, jeho šance na bodové umístění jsou již minimální, takže v Německu nejspíš vyjdeme naprázdno," shrnul etap šéf týmu Pavel Janeba.Jak odstoupil Kahle - ZDE

"Na druhé straně mám však radost ze zrychlení a vůbec z rychlosti Octavií WRC na asfaltovém povrchu, které přinesla nová homologace. S novou verzí  našich vozů jsme zde nasbírali důležité soutěžní kilometry, které se nám budou hodit při další rallye v San Remu,“ dodal Janeba.

Poslední škodovka na trati řízená Švédem Kennethem Erikssonem prošla včera mnoha útrapami. Hned zrána zlomil kardanový hřídel. Ve 13.RZ měl Eriksson hned čtyři defekty a nakonec 2. etapu zakončil na 12. místě.

Nrž Gardemeister odstoupil, trápil se s pneumatikamei „Pro první tři rychlostní zkoušky jsme zvolili příliš tvrdé pneumatiky a náš vůz tak šel často do smyku. V následujících zkouškách jsme proto obuli měkčí. Ovšem ty se na nich zase ukázaly být příliš měkké. Kdybychom ráno použili odpolední směs a odpoledne pak tu ranní, bylo by to o něčem jiném...“ řekl mladý Fin.

I přesto Toni zajížděl dobré časy. Vedle využití dalších možností nové homologace, které se včera úspěšně odzkoušely na voze Kennetha Erikssona, mu k tomu pomohla také bitva s Delecourem, pilotujícím Mitsubishi. Oba totiž byli blízko bodům pro své týmy.

Ke své havárii Fin řekl: „Je to velká škoda, protože jsme si odtud určitě mohli odvézt body. Povrch tratí byl po celý den velmi kluzký. V jedné z levotočivých zatáček se naše Octavia WRC stala neovladatelnou a havárii nešlo zabránit. Moc mě to mrzí."

Kenneth Eriksson etapu uzavřel slovy: „Naše ztráta je veliká a v tuto chvíli už nemáme téměř o co bojovat. V takové situaci ztrácíte motivaci, ale každá soutěž, i tato náročná německá, končí až v nedělním cíli. Nikdy nevíte, co se ještě může přihodit. Navíc můžeme získat také další cenné zkušenosti pro San Remo. Proto dál pojedeme jak jen to půjde.“


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž