"První dva roky z jeho strany byly obrovským přínosem. Díky jeho zkušenostem jsme se vyhnuli mnoha potížím s vývojem vozu, i když ne všechno šlo kvůli penězům udělat hned. Třetí Arminova sezona, to už bylo přešlapování na místě. Trval u sebe na takovém nastavení auta, které pokroku moc nepomáhalo."
Schwarz vám ale přivezl nejlepší umístění v historii, třetí místo ze Safari Rallye?!
Jenže auto nastavené "natvrdo" pro Schwarze se hodilo pouze na tuhle rozbíječskou soutěž. Když je člověk moc dlouho na jednom místě, ustrne. Věřím, že noví jezdci nám umožní podívat se na nevyužité možnosti vozu.
Thiry se celý rok nedostal ze Schwarzova stínu. Proč?
S jeho příchodem jsem spojoval velké naděje. Byl zkušený, a když před dvěma lety sedl poprvé do Octavie WRC na Britské rallye, dojel čtvrtý. Letos jeho odstup od Schwarze v prvních dvou soutěžích nebyl velký, navíc měl technické potíže. Pak se ale něco zlomilo. Čím dál víc Thiry akceptoval nastavení auta podle Schwarze, ačkoli jeho styl jízdy je jiný. Thiry se sám dostal do podřízenosti Schwarzovi, odsoudil se do pozice dvojky, i když to neměl ve smlouvě.
Eriksson je nejstarší z jezdců v mistrovství světa a mladík Gardemeister dřív hodně aut rozbil. Toho se nebojíte?
Eriksson letos u Hyundaie podával stabilní výkony a při testu se na naše auto velmi rychle adaptoval. Gardemeister je dravý a dostatečně rychlý. V minulosti dělal chyby, protože byl pod tlakem a chtěl získat místo v mistrovství světa za každou cenu.
A co Kresta? Dvě světové soutěže za továrnu nedojel, kvůli poruše a pak vinou havárie.
Jak na San Remu, tak v Británii zajel Roman několik dobrých časů. I přes šrámy, které jeho auto dostalo, se učil tak, aby on řídil vůz, nikoli aby vůz ovládal jeho. Sedm startů v mistrovství světa 2002 bude pro něho rozumný kompromis. Monte Carlo? Ano, měl by tam jet.
Škoda letos skončila pátá mezi značkami, ale konkurence stále houstne. Kde vidíte rezervy?
Pořád slyším stížnosti, že auto nemá výkon, ale měření třeba u renomované firmy Prodrive vůbec neukázalo, že by byl motor špatný. Problémem je stále rozsah otáček, při nichž je výkon maximálně využitelný.
Vynikajícím způsobem vstoupil do Safari rallye německý automobilový závodník Armin Schwarz, když v nejlepším čase zajel na voze Škoda Octavia WRC úvodní rychlostní zkoušku dlouhou 117 kilometrů |