Do konce seriálu zbývá pět soutěží, z toho dvě na šotolině, na níž se pojede právě nadcházející Australská rallye. Teoretickou šanci získat titul mají vedle Burnse se Sainzem ještě další čtyři jezdci - Fin Marcus Grönholm (Peugeot), Nor Petter Solberg (Subaru), Francouz Sebastien Loeb (Citroën) a Estonec Markko Märtin (Ford). Posledního z nich dělí od Burnse jen dvanáct bodů.
Ještě těsnější odstupy jsou v Poháru konstruktérů. Vede zatím značka Peugeot, ale Citroën ztrácí pouhé čtyři body. O třetí místo se pak dělí Subaru s Fordem.
Australská rallye se letos jede s dvouměsíčním předstihem oproti předchozím ročníkům a tudíž velmi pravděpodobně v dešti. Tamní trať je pro všechny účastníky velkou výzvou. Počasí se mění každou chvíli, z čehož nejsou nadšení mechanici žádného týmu. Jen těžko se totiž hledá idální nastavení vozů. Cesty jsou lemovány nezřídka i většími kameny, které dokážou nadělat na autech dost velkou paseku.
Největším favoritem je trojnásobný vítěz této soutěže Grönholm, ale černým koněm je vycházející hvězda Märtin s fordem, který vyhrál Finskou rallye. V Austrálii zvítězil i Burns, který pak v letech 2000 a 2001 skončil shodně druhý. Letos si bude chtít spravit chuť po nevydařeném loňsku, kdy podnik nedokončil.
Citroënům se daří hlavně na asfaltu, ale i na šotolině útočí na přední místa. V Austrálii by se měli prosadit hlavně Sainz s Colinem McRaem, kteří už s tamní tratí mají zkušenosti. Loeb jel Australskou rallye jen jednou, a to loni, kdy skončil sedmý.
Očekává se i útok Fina Tommiho Mäkkinena se subaru, který už je mimo hru o titul a navíc oznámil, že po sezoně skončí, čímž ze sebe setřásl poslední zbytky psychického tlaku a pojede v pohodě.
Pozadu nebude chtít zůstat ani jeho týmový kolega Sollberg, který loni v Austrálii skončil třetí.
Průběžné pořadí MS po devíti závodech: 1. Burns (Brit./Peugeot) 49 bodů, 2. Sainz (Šp./Citroën) 44, 3. Grönholm (Fin./Peugeot) 38, 4. Solberg (Nor./Subaru) 38, 5. Märtin (Est./Ford) 37, 6. Loeb (Fr./Citroën) 37, ...11. Gardemeister (Fin./Škoda) 9, 13. Auriol (Fr./Škoda) 4.
Pohár konstruktérů: 1. Peugeot 101, 2. Citroën 97, 3. Ford 60, 4. Subaru 60, 5. Škoda 20, 6. Hyundai 10.