Šampionát juniorů, v němž startují piloti s vozy do obsahu válců motoru 1600 kubických centimetrů, začíná stejně jako velké mistrovství v pátek v Monaku.
"Už se těším,“ říká Valoušek, který zatím žádnou nervozitu nepociťuje. "Tu mám akorát minutu před startem první rychlostní zkoušky," vysvětlil pětadvacetiletý otrokovický jezdec.
Valoušek absolvuje sezonu s vozem Suzuki Ignis S 1600, kterou připravuje stáj JM Engineering. Jeho navigátorem se znovu stal zkušený Ital Pierangelo Scalvini. Posádku čeká sedm soutěží. Kromě Monte Carla se představí v Mexiku, na Sardinii, ve Finsku, Německu, na Korsice a ve Španělsku. Každý pilot mohl jeden podnik vynechat, Valoušek se rozhodl vyřadit řeckou Akropolis Rallye.
"Na první pohled se může zdát, že účast v Mexiku bude dražší než podniky v Evropě. Ale rozdíl není tak markantní," poznamenal Valoušek. "Proto jsme vyřadili Akropolis, která je pro auto náročná."
Martin Prokop, jenž na sebe výrazněji upozornil vítězstvím v loňské Rallye Šumava, projíždí v těchto dnech stejně jako všichni soupeři rychlostní zkoušky prvního dílu mistrovství světa. Pojede také s vozem Suzuki Ingnis S 1600.
"Rychlostní zkoušky jsou úplně odlišné od toho, co znám z Česka. Nenajdete zde delší rovinku, stále je to z rohu do rohu, pravidlem je značné výškové převýšení mezi jednotlivými částmi zkoušek," uvedl v rozhovoru pro ČTK Prokop.
Také on má podobně jako Valoušek na místě navigátora ostříleného borce - Petra Grosse. Ten má slavné "Monte" za sebou už osmkrát.
"Kromě úvodní vložky Ilonse - Pierlas všechny ostatní z větší části v minulosti absolvoval, proto jsou jeho poznatky pro psaní rozpisu velkým přínosem," pochvaloval si Prokop.
Valoušek, syn stejnojmenného otce, který patřil ještě na začátku devadesátých let k absolutní české soutěžní špičce, byl v Monte Carlu už předloni. Úspěšně zvládl seznamovací jízdy, ale na start se nakonec nepostavil. Ale aspoň ví, co jej čeká.
"Jenže trať je úplně jiná než tehdy," posteskl si. "Ale znalost místních podmínek mi pomůže," doufá Valoušek junior.
Otrokovický jezdec pojede s číslem 42, jihlavský pilot bude mít na dveřích 43. O body do juniorského mistrovství světa bude v Monte Carlu zájemců třináct. Ale krajani se příliš nehecují.
"Martin je pořád ve fázi poznávání auta. Já sice taky, ale už ho chápu víc než on," řekl Valoušek, který se suzuki startoval už loni, zatímco Prokop v minulé sezoně většinou pilotoval Škodu Octavii WRC.