Před Kyprem: Havárie a kroupy

Limassol - Dvě dramata přinesl závěrečný trénink zvaný shakedown na Kyperskou rallye, která zítra odstartuje jako pátý podnik mistrovství světa. Nejprve Polák Tomasz Kuchar havaroval tak nešťastně, že jeho vůz zatarasil trať a v samém závěru testu se strhla prudký déšť, který doprovodilo krupobití. Zatímco nehoda nováčka stáje Hyundai se záhy vyřešila jako každá jiná, počasí napovědělo, že na jezdci mohou na ostrově čekat divokou soutěž. Všechny tři posádky Škody Motorsport s Kennethem Erikssonem, Toni Gardemeisterem a Romanem Krestou za volanty OCtavií WRC poslední zkoušku zvládli bez potíží.

Kenneth Eriksson byl spokojen. "Trať jsme projeli čtyřikrát bez jakýchkoli problémů a měli dostatek času auto zevrubně zkontrolovat a doladit nastavení. Rozhodli jsme se pro tvrdší péra, která vyhovují lépe místním podmínkám. Terén je opravdu velmi rozbitý a plný výmolů, mnohem horší než loni. Tina Thörnerová bude používat zcela nové rozpisy, které jsme připravili během tréninků – určitě nám to dodá na jistotě. Přeji si, aby se soutěž odjela za sucha, déšť by nikomu nepomohl."

Toni Gardemeister přiznal, že Kyperská rallye nepatří k jeho nejoblíbenějším, nicméně na svůj třetí start se velmi těší: „Bude to vyčerpávající soutěž. Tipuji, že tak polovina startujících odstoupí, takže ti, co vydrží až do cíle, mají šanci na dobré umístění. Věřím však, že Octavia WRC je natolik silné a odolné auto, že se dokáže poprat se všemi nástrahami. Pojedeme tak, abychom dojeli do cíle a současně věříme, že zajedeme pár dobrých časů."

Nejlepší čas shakedownu patřil Petteru Solbergovi se Subaru Impreza. Nor si před rallye ve středomoří hodně věří. Až tak, že si troufá i na vítězství. Jeho stájový kolega, čtyřnásobný mistr světa Tommi Mäkinen je také při chuti. Prohlásil, že teprve na Kypru začíná mistrovství světa.

Roman Kresta, který pojede kyperský závod prvně, řekl: „Auto fungovalo výborně. Bude to náročná soutěž, ale pro mě současně skvělá nová zkušenost. Dnešní shakedown mi místy připomínal Safari, tak byly tratě rozbité. Povrch je navíc dost nestálý, většinou tvrdý, ale v místech srážek je rozměklý a vlhký. Klíčovou roli budou hrát pneumatiky."

Vedoucí týmu Pavel Janeba shrnul závěrečné přípravy slovy: „Absolvovali jsme tu úspěšný optimalizační test, kdy jsme odzkoušeli i ostré vozy. Dnes jsme proto jen kontrolovali poslední detaily. Všechny posádky jsou spokojeny, což mě samozřejmě těší. Doufám, že se zlepšenou trakcí se nám povede lépe než loni – tento prvek je na takto technické soutěži velmi důležitý. Nemusím dodávat, že důležitou úlohu sehraje i taktika."

Fin Toni Gardemesister s Octavií WRC při dnešním závěrečném testu před zítřejším startem Kyperské rallye.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž

Témata: rallye