Pohublý Charouz si užil taxíka Mercedes

  • 6
Brno - Premiéra vozu Mercedes Benz CLK stáje AMG z šampionátu DTM (2000) skončila v Brně očekáváním. Hobby závodník Antonín Charouz, hlavní profesí manažer Tomáše Engeho a Jaroslava Janiše, vyhrál závod cestovních a Grand Turismo vozů. "Byla to lahůdka, pohoda, žádný problém. Je to radost řídit takové auto. Ale tady šlo hlavně o propagaci DTM, ne o mé vítězství," řekl v cíli Charouz, který neměl na trati jediný problém. "Trochu jsem se bál startu, protože vůz není zvyklý na pevný start, ale vše klaplo už od začátku," poznamenal Charouz.

Charouz měl v Brně původně startovat s Tomášem Engem v závodě na čtyři hodiny.

"Plán jsem změnil, neboť Tomáš se musí soustředit výhradně na formuli 3000," vysvětlil Charouz, který mimo jiné v 80. letech závodil v MS a ME cestovních vozů s Toyotou Corolla a kolegy z Německa Georgem Alberem a Helmutem Maierem.

Závod byl součástí českého i středoevropského mistrovství cestovních a GT vozů, který se na startu sešlo téměř čtyřicet. Bylo to poněkud bizarní pole, takový český guláš: Mercedes AMG, Audi A4 STW, Porsche GT3-R, Audi 80 STW, několik BMW M3, mnoho Fordů Fiesta či česká rarita, vůz Tatra Eccora V8 postavená na základech limuzíny pro českou vládu.

Největším soupeřem Charouze byl jednoznačně Slovák Andy Studenič, bývalý jezdec STW, ME cestovních vozů a naposledy V8STAR. V Brně řídil Audi A4 STW. "Na Charouze nemůžu mít, vždyť má mnohem silnější auto," řekl mladý jezdec před startem. Přesto ale v cíli byl jen o kousek za stříbrným mercedesem. Na soupeře se dotáhl hlavně díky tomu, že Charouz byl opatrný při předjíždění jezdců o kolo zpět.

Charouze těšil čas dosažený v kvalifikaci. Zajel 2.06,200. "To jsem nečekal. Při nedávném testování zde s tímto autem zajel Bernd Schneider 2.04 a Jarek Janiš měl čas 2.03," řekl manažer, který kvůli startu s mercedesem musel zhubnout pod sto kilogramů. Povedlo se mu to: Ze 127 kg se během jarních měsíců dostal na 88.

Charouz říká mercedesu taxi. "Stáj AMG používala tento vůz pro akce, během kterých v něm jezdci vozili hosty. Má druhou sedačku a hlavně výkon je nižší. Zatímco ostrá závodní verze dosahovala 450 ps, tohle auto má necelých 400," řekl Charouz.

Vůz, který Charouzovi stáj AMG zapůjčila, má v Česku jet ještě několik závodů. Čtyřhodinový závod při Podzimní ceně Brna a šestihodinovku Epilog, která v Brně uzavře sezonu. Bude také záležet na tom, jak budou Tomáš Enge a Jaroslav Janiš vytížení.

Podmínky pronájmu vozu od AMG Charouz označil za vynikající. "Nedá se to říci zcela přesně, protože to má různé rozměry, ale jedno porovnání mě napadá. Stojí nás polovinu nákladů na provoz Porsche GT3-R, které jsme nasazovali v loňském šampionátu FIA Grand Turismo. A to nepočítám nákupní cenu Porsche," dodal Antonín Charouz.

Antonín Charouz po vítězsném závodě - během jara zhubl ze 127 kg na 88 kilogramů. Muse shodit kvůli smlouvě s týmem AMG Mercedes.

Antonín Charouz s továrním Mercedesem Benz CLK týmu AMG.

Premiéra vozu DTM v Brně - Antonín Charouz s Mercedesem Benz CLK stáje AMG. "Nejde o to, že jsem vyhrál, mé ježdění s tímto autem je jen a jen propagace DTM," řekl Charouz.

Antonín Charouz.

Antonín Charouz před startem.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž