Brzdy, ty rozhodnou velký závod

Norimberk - Norisring, na kterém bude DTM tento víkend absolvovat pátý podnik svého mistrovství, je sice relativně jednoduchý okruh, jeho rychlé rovinky ústící do pomalých šikan a vraceček jsou ale vražedné pro brzdy vozů. I když je letos v DTM povoleno chlazení brzdových systémů vodou, bude pro dopad závodu jistě rozhodující, jak si piloti v očekávaném vedru výkonnost svých brzd udrží. Profesionalitu DTM dokumentuje příprava účastníků na tento podnik. Stáje Audi, Opel a Mercedes se připravovaly na městský závod na vybraných, pomalých testovacích dráhách.

Vedoucí celkové tabulky, Laurent Aielo, testoval svůj Audi TT týmu Abt na malé francouzské dráze v Issoire. Koncentroval se při tom hlavně na zkoušky startů, brzd a testoval i různé způsoby chlazení samotného pilota.

"Issoire je pro přípravu na Norisring ideální. Má pomalé i rychlé zatáčky a jednu rychlou rovinku. Co zde chybí, jsou hrboly, které Norisring má." komentoval testy Aiello. Na otázku, co si od tohoto víkendu očekává, odpověděl: "Bude to strašně našlapané. Norisring je tvrdý k materiálu, ale i k nám pilotům. K tomu přijde první vracečka, Grundig-Kehre. Tam se může v prvním kole po startu mnohé přihodit..."

Opel se připravoval s piloty Menuem a Scheiderem na zatáčkovitém okruhu Jarama ve Španělsku. "Snažili jsme se připravit věci, na které o víkend možná nebude dost času. Testovali jsme některé nové díly a snažili jsme se zhruba najít vyladění pro Norisring. Hlavně jsme se samozřejmě zaměřili na brzdy, hrboly a vedro v kokpitu," popsal test Alain Menu.

AMG-Mercedes si jako testovací trať vybral vojenské letiště Neuhausen v jižním Německu. "Zkoušeli jsme různé konfigurace brzd přes kompletní distanci závodu. Měli jsme k tomu testu perfektní počasí: 38 stupňů Celsia... V kokpitu to bylo peklo," vzpomíná Uwe Alzen. Bernd Schneider a Jean Alesi testovali také v Brně.

Jako favorit přijede na Norisring Francouz Aiello, jehož náskok v mistrovství činí na druhého Alesiho tučných 21 bodů. Aiello letos vyhrál tři ze čtyř závodů, otázkou ovšem zůstává, zda není jeho Audi TT pro náročný okruh příliš křehký...


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž