Jen on a Lewis Hamilton totiž čtyři závody před koncem mistrovství reálně bojují o titul. Kdo z nich se stane šampionem?
"Věřím Hamiltonovi, je komplexnější jezdec," říká komentátor Pavel Turek. A bývalý mistr světa Damon Hill přidává: "Lewis si titul zaslouží, je velkou osobností formule 1. A závěrečný boj zvládne lépe." Proč?
1. Psychika. Hamilton je sice mladší, ale podobný tlak už zažil. Loni si šel po krku s týmovým kolegou Alonsem, dva závody před koncem se o něm psalo jako o mistru světa, jenže pak jak mávnutím proutku vše ztratil. "Ale nesložil se z toho a dozrál," připomíná Turek.
Když se před závodem v Británii dostal pod palbu, že příliš chodí na večírky a ztrácí soustředěnost, odpověděl po svém. Suverénně vyhrál. Navíc Brit je od začátku považován za favorita F1. To u Massy je to jiné, do sezony vstupoval jako týmová dvojka, která bude pomáhat Räikkönenovi s obhajobou.
Ale ani jeho jen tak něco nevykolejí, vždyť mu pomáhá Michael Schumacher. "Je pro mě jako starší bratr. Voláme si a často hovoříme o problémech F1," tvrdí Massa.
2. Jezdecký um. Jestli jsou na tom v psychice oba fifty fifty, pak v umění jezdit vede Hamilton. I v neděli v Monze ukázal, že v dešti není nikdo lepší než on. Nebojí se jezdit na hraně, byť tím víc ničí pneumatiky, rád riskuje. Zato Massa, když se nad okruhem objeví mračna, je poloviční.
Jen vzpomeňte, jaké hodiny dělal v Británii. A ve čtyřech zbývajících závodech není déšť ničím nepravděpodobným. Pojede se v Singapuru – tam dokonce v noci, Japonsku, Číně a Brazílii.
3. Tým. Další plus pro Hamiltona. Jeho parťák z McLarenu Kovalainen se mu klidně odklidí z cesty, zato Massův kolega Räikkönen stále myslí na titul. "Dokud bude mít matematickou naději na titul, bude o něj bojovat," ví Turek.
I Massa přiznává, že vzájemné vztahy nejsou ideální. "Nejsme přátelé, nemáme žádné soukromé vztahy. Oba chceme, aby Ferrari bylo mistrem světa, sedíme spolu na mítincích, ale když skončí, Kimi hned vstane a zmizí."
Navíc Ferrari letos není tak spolehlivé jako McLaren, často má potíže s motorem. "Snažili se McLarenu vyrovnat a motor přetahovali," míní Turek.
Ovšem i McLaren má černý puntík, tým chybuje v taktice. Naposledy v Monze, kdy Hamiltonovi obuli v kvalifikaci i závodě špatné pneumatiky. "V určitých případech zasahuje do rozhodnutí sám Ron (Dennis, šéf týmu) a pak většinou nastal kiks," všiml si Turek.
I tak by měl Hamilton nad Massou vyhrát. Potvrdí to i na trati?