Padne letos ´Schumacher´ rallye?

  • 1
Paříž, Praha - Něco tady nesedí. Rok 2004 – čtyři výhry a sedmnáctibodový náskok na druhého v pořadí. Rok 2005 – šest výher a třiadvacetibodový náskok na druhého v pořadí. Rok 2006 – pět výher a devětadvacetibodový náskok na druhého pořadí. Rok 2007 – čtyři výhry, ale jen druhé místo a devítibodové manko na lídra Marcuse Grönholma.

V minulých třech sezonách měl ve stejnou dobu, tedy v polovině šestnáctidílného seriálu, výrazně nakročeno k titulu. Letos se suverenita trojnásobného mistra světa v automobilových soutěžích Sébastiena Loeba překvapivě vytratila.

Tovární jezdec Citröenu, který bývá označován za Schumachera rallye, znovu poráží konkurenci v počtu vítězství. Avšak na rozdíl od minulých sezon nečekaně chybuje. Už dvakrát zůstal vlastní vinou bez bodů.

"Pořád jedeme na hraně, není jednoduché vyvarovat se chyb," objasnil Loeb.

Logické vysvětlení, ovšem od něj ho nikdo nečeká. Alsasan vždy býval neomylný jako stroj.

"Je příjemné zjistit, že Loeb nejezdí jako stroj," s úlevou poznamenal Fin Grönholm z týmu Ford.

První kiks udělal Loeb v Norsku. Dvakrát narazil do sněhové bariéry a do cíle se doploužil na čtrnáctém místě. Tento výpadek se dá ještě omluvit. Avšak odstoupení na Sardinii způsobilo senzaci. Francouz havaroval v závěrečné etapě, přitom suverénně vedl.

V čem hledat příčinu Loebových chyb? Na prvním místě je nepochybně tlak Grönholma. Letošní sezona je pro dvojnásobného šampiona možná poslední v kariéře, rád by ji zakončil titulem. Možná i díky tomu jede v psychické pohodě a zatím se vyvaroval větších chyb.

Oba závodníci si tak vyměnili role, protože v předchozích sezonách doplácel na výpadky Grönholm. Letos bodoval pokaždé. Jeho náskok mohl být výraznější, ale v Portugalsku doplatil na bizarní penalizaci za neodpovídající tloušťku zadních bočních oken. Kvůli poklesu z druhého místa na páté přišel o pár bodů.

Ve stíhání Loeba navíc už Grönholm nezůstává zdaleka osamocený. Stále lepší formu prokazuje také jeho týmový kolega Mikko Hirvonen, po dvou letech tápání se konečně zvedá Petter Solberg ze Subaru.

Obhájce prvenství přesto zůstává hlavním favoritem na titul. Polovina z osmi zbývajících soutěží se odehrává na asfaltu, na němž je neporazitelný.

"Marcus asfalt nemá rád, vše se obrátí v můj prospěch," nepochybuje Loeb.

"Ale stejně nejsi v takové pohodě jako dřív," odpověděl mu Grönholm.

Bude mít pravdu?


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž