Ten letos ve světě hájí barvy týmu Würth Honda BQR. Před odletem na první závod sezony jsme položili sedmadvacetiletému jezdci několik otázek.
Jaké bylo seznámení s novým týmem?
Bylo to trochu těžší, protože nás stále dělí jazyková bariéra. Vloni jsem se soustředil na angličtinu, a proto je to pro mě nyní složitější. I tak jsme si s týmem padli do oka. I když v každém kolektivu platí, že s někým si do oka padnete a s někým ne. Je to asi všude stejné. Komunikace s mými mechaniky je ale na dobré úrovni, a věřím, že by to mohlo fungovat.
Jak na vás zapůsobil nový stroj?
Z toho jsem trochu rozpačitý, protože jsem zejména od výkonu čekal víc. Uvidíme, co se bude dít dál. Teď jsme pracovali hlavně na tom, abych se na motorce dobře cítil. Teď by měl přijít na řadu motor a další věci.
Jaké jsou vaše dojmy z testování?
Jak už jsem řekl, čekal jsem od toho trochu víc. Měl jsem ale loňský kit hondy a brzy bych měl dostat model pro rok 2005. Doufám, že s ním to bude lepší než na testech.
Kdy byste se mohl nového stroje dočkat?
Doufám, že už první závody v Jerezu pojedu na novém kitu. Uvidíme až ve Španělsku.
Jaké jsou vaše plány pro začínající ročník mistrovství světa?
Chtěl bych se pohybovat někde kolem patnáctky, ale i umístění do dvacítky by mě těšilo. V konkurenci, která se letos ve dvěstěpadesátkách sešla, bude velkým úspěchem bodovat. S továrními stroji se prakticky nemůžeme rovnat, o další pořadí bude velká bitva. Mým snem by bylo dojet desátý. Vím ale, že to je hodně z říše snů.
Jste před premiérovou v novém týmu nervózní?
Vůbec ne. Myslím, že už na to nemám věk, abych byl nervózní. Takže jsem v pohodě. Je potřeba to brát takové, jaké to je. Když se člověk bude nervovat, bude to jenom horší.
Na který závod se nejvíce těšíte? Naopak, je nějaká trať, kterou v oblibě nemáte?
Nejvíc se samozřejmě těším na domácí závod v Brně, protože atmosféra při něm je taková rodinná. Velmi se mi líbí také australský okruh Phillip Island. Na ten se také těším. A že bych měl nějakou neoblíbenou trať, to se říct nedá. Trochu problémy jsem měl v Kataru, ale to jenom proto, že trať byla nová a bylo tam hodně písku. Tehdy jsem čtyřikrát upadl.