Na bezohledně jedoucí Hamiltona s Kovalainenem si stěžoval i Alonso z Renaultu. Oba jezdce McLarenu si následně předvolali ke slyšení komisaři závodu.
A potrestali je. Oba ztratili pět míst na startu, Heidfeld se tak posunul na pátou pozici.
Heidfeld měl podle svých slov co dělat, aby se před čtvrtou zatáčkou vyhnul nehodě a spočítal si, že ho manévr stál třetí místo na startu.
"Jel jsem první kolo na měkkčí ze směsí pneumatik a bylo to moje nejrychlejší. A najednou vidím mclareny jak se plouží prostředkem dráhy. Stálo mě to hodně času," popisoval druhý pilot v cíli předchozí velké ceny.
"Byl jsem rád, že se mi nakonec podařilo zatáčku projet a neskončil jsem v kačítku. Ale v tak vyrovnaném poli, jako je letos, to byl drahý manévr. I když jsem ztratil jen trochu času na výjezdu."
"Být o pět setin rychlejší, byl jsem čtvrtý a kdybych ubral desetinu a půl, byl bych třetí. A takový čas jsem podle mě manévrem ztratil," spočital si zkušený pilot.
Heidfeld si myslí, že by jezdci v pomalém kole měli věnovat více pozornosti provozu kolem sebe nebo by pomohla změna v pravidlech.
"Těmto situacím bychom měli předcházet. Ať už větší pozorností nebo změnami v pravidlech. Zkrácení závěru kvalfikace a ukončení kroužení za cílem spálení benzinu bylo správným krokem, ale měli bychom jít dál."