"Byl to spíš jednodušší závod, moc velká konkurence se tady nesešla," připomněl Nevěřil, že scházel Otakar Krámský, který loni po jeho výpadku jeden závod vyhrál.
Ovšem letošní Nevěřilův triumf na Valašsku může být zároveň posledním. Čtyřkilometrový úsek mezi Malou Bystřicí a Dušnou je příliš hrbolatý a pro rychlé formulové jezdce tudíž velice nebezpečný.
"Pořadatelé prý mají od hejtmana přislíbený nový povrch, ale pokud ho trať nedostane, tak tady formule závodit nebudou," potvrdil Nevěřil, který nerovnému povrchu přičítá i svou loňskou havárii. "Ale v letošním závodě jsem na ni nemyslel. Jak sednete do auta, na všechno zapomenete," dodal.
"Pro formule je trať opravdu nebezpečná," potvrdil Josef Komárek, který jezdí v klasickém plechovém autě mitsubishi. "Ale jinak je to tady krásné. Pěkná trať i přátelské prostředí."
Nevěřil uspěl v konkurenci necelé šedesátky soupeřů, na stříbrné příčce vždy dojel Miloš Beneš s vozem Lucchini P3. Na bronzové pozici se vystřídali Miroslav Fajkus se stejným modelem a Milan Svoboda s formulí Dallara F3.
"Přijelo méně jezdců než v minulých letech, ale pořád jich bylo víc než na ostatních tuzemských závodech," upozornil ředitel Adolf Fešárek.
Valašský klobúk 2006:
1. závod:
1. Nevěřil (Lola F3000) 2:48,81, 2. Beneš (Lucchini P3) -3,56, 3. Fajkus (Lucchini P3) -6,84, 4. Svoboda (Dallara F3 02) -7,51, 5. Kostruh (Dallara F3 93) -21,83, 6. J. Komárek (Mitsubishi Lancer EVO) -23,76.
2. závod:
1. Nevěřil 2:45,93, 2. Beneš -3,50, 3. Svoboda -7,79, 4. Zmeškal (Dallara F3 99) -22,04, 5. D. Komárek (Mitsubishi Lancer) -23,24, 6. J. Komárek -25,25.
Otec těsně porazil syna, ten mu to druhý den vrátilM a l á B y s t ř i c e (žet) - Absolutní klasifikaci závodů do vrchu ovládají formule nebo tzv. "placky". Klasická plechová auta mají jen málokdy šanci na celkové prvenství. Ale to neznamená, že se předem vzdávají. Bojují hlavně mezi sebou a zároveň zkouší pokořit formulové piloty. |
NA TRATI. Diváci v první zatáčce Valašského klobúku sledují Petra Rokytu, který v kategorii historických vozů sedlal MTX Spider 2-03. |