Mezi 130 účastníky z 26 zemí figuruje 28 vozů kategorie S2000. Pokud všichni sjedou ze startovní rampy, půjde o nový světový rekord.
Barum Rally1 Hänninen, Markkula (Fin) Škoda Fabia S2000 2 Meeke, Nagle (V. Brit./Irs.) Peugeot 207 S2000 3 Pech, Uhel Mitsubishi Lancer Evo IX 4 Fontada, Arena (It.) Peugeot 207 S2000 5 Kopecký, Starý Škoda Fabia S2000 6 Bouffier, Panseri (Fran.) Peugeot 207 S2000 7 Loix, Miclotte (Bel.) Škoda Fabia S2000 8 Mikkelsen, Floene (Nor.) Ford Fiesta S2000 9 Wilks, Pugh (V. Brit.) Škoda Fabia S2000 10 Valoušek, Hrůza Škoda Fabia S2000 11 Neuville, Klinger (Bel./Fran.) Peugeot 207 S2000 12 Kresta, Gross Škoda Fabia S2000 14 McShea, Clarke (V. Brit.) Proton Satria Neo S2000 15 Béreš, Müller (Slov.) Škoda Fabia S2000 16 Tarabus, Trunkát Ford Fiesta S2000 |
Primát dosud drží loňská Rally Sanremo a letošní Ypres Rally v Belgii, kde těchto speciálů přivítali 24 speciálů. "Jsem přesvědčen, že divákům nabídneme pěkný zážitek," nepochybuje zástupce ředitele Jan Regner. Loni soutěž sledovalo čtvrt milionu diváků a stejné číslo pořadatelé očekávají také letos.
Adeptů na vítězství je hodně
Favoritů je spousta. Těmi největšími jsou piloti, kteří pravidelně závodí v Intercontinental Rally Challenge (IRC), do nějž barumka patří.
Za volant Škody Fabie S2000 usednou Jan Kopecký, Fin Juho Hänninen, Belgičan Freddy Loix a Brit Guy Wilks, který se na soutěžní tratě vrací po těžké havárii. Začátkem června si na Sardinii naštípl dva obratle.
Konkurenční Peugeot spoléhá zejména na loňského šampiona IRC Krise Meeka, který byl před rokem ve Zlíně druhý. Doplní jej Francouz Bryan Bouffier, jenž zdejší tratě dobře zná. Na barumce dojel už dvakrát třetí.
S Fordem Fiesta S2000 dorazí Nor Andreas Mikkelsen, který byl svého času nejmladším pilotem bodujícím vmistrovství světa.
Ve Zlíně bude také tovární tým Proton. Bohužel nepřiveze své hlavní jezdce, kteří působili v továrních týmech v mistrovství světa.
Chrise Atkinsona a Alistera McRae nahradí Ir Keith Cronin a Niall McShea ze Severního Irska. Ale také tato dvojice umí být rychlá.
Cronin je úřadujícím britským mistrem,McShea je mistrem světa produkčních vozů z roku 2004. "Jsem přesvědčený, že zlínské tratě jim budou sedět," nepochybuje vedoucí týmu Proton Chris Mellors.
Češi myslí hlavně na domácí mistrovství
Loňský vítěz Kopecký pochopitelně není jediným Čechem, který pomýšlí na nejvyšší příčky. Hodně se čeká od tria Pavel Valoušek, Václav Pech, Roman Kresta, jež v letošním domácím šampionátu svádí úžasné souboje.
Trojnásobný vítěz Kresta dokonce kvůli úspěchu na oblíbené soutěži vyměnil vůz. Namísto tradičného peugeotu pojede s fabií.
"V ní mám větší šance na úspěch. Trať barumky je specifická, škodovce vyhovuje víc než peugeotu," vysvětlil Kresta.
Všichni tři preferují bodový zisk do domácího seriálu, ale to neznamená, že rezignují na boj se zahraničními piloty.
"Chci být v kontaktu s nejlepšími, ale rozhodující je pro nás český mistrák. Musíme vše skloubit dohromady," naznačil Valoušek.
"V Česku se jede hodně rychle, což potvrdila nedávná Bohemia," připomněl Kresta, že Hänninen ani Bouffier se dlouho nemohli odpoutat od nejlepších domácích pilotů.
Zajímavá domácí i zahraniční jména jsou také v nižších patrech startovní listiny. Do Zlína přijede například turecká amazonka Burcu Cetinkaya, Brazilec Daniel Rolim Oliveira nebo Japonec Fumio Nutahara.
Tempu nejrychlejších Čechů se chce přiblížit domácí Jaromír Tarabus, zpestřením bude tradiční start okruhového specialisty Tomáše Kostky. Ale klidně může překvapit někdo další.