Navíc po sobotní první jízdě Hradiště opustil Jiří Bečička. Nechal se slyšet, že na tvrdých gumách závodit nebude, a zmizel.
Hájek - další talent
Dvě ze tří jízd vyhrál nový muž startovního pole nejsilnější třídy N 125 Patrik Hájek. Je mu 15 let a do nejsilnější třídy se letos podíval poprvé. Má dobrou techniku i zázemí a také talent. Může být dalším z těch, co se z motokárových okruhů prosadí do formulových či okruhových závodů aut. "Jezdím osm let," řekl o sobě.
Bydlí v Praze Krči. Formulové závody už jezdí. "Tohle je moje první vítězství ve třídě," radoval se. Ve třetí rozjížďce přidal další první místo (viz výsledky na této straně). "Ale pořád jsou pro mě motokáry přednější než formule," uvedl.
Vyhrál i Bouřil
Českobudějovický Václav Bouřil letos také ve špičce povyrostl. Posbíral hodně bodů a také se dočkal prvního vítězství v rozjížďce této třídy. Bylo to včera dopoledne za deště na vodě, kdy Bouřil předjel i Klobáse.
Dobře odstartoval, držel se v popředí a pak úřadujícího mistra z Brna porazil. Klobás uznal porážku už v sobotu při první rozjížďce od Hájka.
"Má dobrý podvozek i motor a tady se špatně předjíždí," řekl Petr Klobás o Hájkovi. "Měli jsme vyrovnané šance, ale abych ho předjel, na to jsem neměl."
Zle bylo na třetí pozici. Bečička narazil do Tlustého a celé pole zpomalil. "Bečička šel hned před Tlustého," popsal Adam Janouš z píseckého týmu VM motor. "Jelo se až na jedničku," řekl Václav Bouřil. "Čelo nám ujelo."
Na Bečičku útočil téměř celou jízdu. A v mokrém závodě včera dopoledne proškolil celé pole.
Tvrdé pneumatiky vadí hlavně zkušenějším pilotůmAni nestačil popsat závod a už zabruslil k pneumatikám. Úřadující mistr republiky ve třídě N 125 Petr Klobás není nadšený z toho, že se změnil reglement mezinárodního mistrovství republiky ohledně tvrdosti penumatik. Potvrdil do na okruhu při dalším závodě MMR na Hradišti. "Ty tvrdé gumy jsou problém a vadí většině jezdců," popsal. "Na ně se nepřenese točivý moment motoru." Vysvětlil, že má velké problémy s nastavením vozu. "Ve světě se s tím nikde nesetkáte, na žádných mezinárodních závodech." To je pravda. Tvrdší gumy jsou nařízené proto, aby jezdci ušetřili a aby byla i nejsilnější třída dostupná co nejvíce jezdcům. Jedna sada gum vyjde na slušné peníze a za závod jich každý pilot spotřebuje několik sad, pokud jsou měkké. "V národních mistrovstvích se jezdí o něco měkčí gumy," pokračoval Klobás. "Na stopětadvacítky to není dobré." Ale ne každý jezdec je tak nazlobený. Mladíci jsou s novinkou vyrovnaní. "Loni se jely měkčí gumy," potvrdil vítěz dvou jízd Patrik Hájek. "Motokára nějaký výkon má a měkčí gumy by ho využily víc," je si vědom. Ale že by mu to mělo vadit, to ne. "Musím si zvykat, nic jiného mi nezbývá," prohlásil mladý pilot. "Je to ekonomičtější," potvrdil Adam Janouš z píseckého týmu VM motor. "I když jsou časy na okruhu pomalejší o vteřinu, gumy více vydrží." "Klobás je zvyklý jezdit na měkkých gumách," řekl Jihočech Václav Bouřil. "Ale tvrdší více vydrží a je na nich umění jezdit." I to rozhoduje. |