Mládě se starších truckerů nebojí

Frenštát pod Radhoštěm - Pod svá křídla jej chtěl i Antonín Charouz, nejmocnější muž českého motorsportu. Nestalo se. Adam Lacko tak není kolegou Tomáše Engeho či Jarka Janiše. I tak osmnáctiletý student z Frenštátu pod Radhoštěm změní historii. Bude nejmladším závodníkem Evropského poháru tahačů v prestižní třídě Super Race Truck. „Vím, že to bude těžké, hlavně ze začátku,“ líčí Lacko, který včera v lavici elektrotechnické průmyslovky psal dvě pololetní písemné práce.Lackova výhra v sérii Octavia Cup - Lackova premiéra v tahači Tatra

„Vždyť soupeři jsou všechno chlapi, co s tahači jezdí mnoho let. Strach ale nemám, vždyť to jsou závody jako každé jiné.“ První závod pojede v květnu v portugalském Estorilu. Co všechno chce do té doby stihnout?

„Adam se musí pořád učit, má za úkol chodit do tatrováckých dílen v Kopřivnici, aby poznal auto do posledního šroubku,“ říká mladíkův šéf, exmistr Evropy Stanislav Matějovský.

„A čeká jej hodně testovacích kilometrů.“ Stáj začne testovat v dubnu. Lacko poznamenal, že po první polovině sezony, v níž se chce hlavně zorientovat, by rád vyskočil alespoň jednou na stupně vítězů. Na závodních tratích není Adam Lacko žádné nové zjevení.

Po šňůře titulů mistra republiky v motokárách si jej do svého týmu v prestižní sérii Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup vybral Josef Kopecký, závodnická i manažerská veličina zdejšího motorsportu. A mladík, který všem starším v boxech s úctou říká dobrý den, se mu parádně odvděčil. Loni poprvé vyhrál, celkově skončil čtvrtý a svým umístěním v brněnském finále pomohl Kopeckému k titulu mistra.

„Adam je talent, umí naslouchat a je hodný kluk,“ chválí Josef Kopecký. „Trošku mě mrzí, že tak mladý bude závodit s truckem. Tato kategorie je spíš pro vysloužilce.“ Stejného názoru jsou i mnozí experti. Lacko má na věc svůj pohled.

„Povězte, kdo tady umí sehnat peníze a mít kvalitní zázemí?“ pouští se do obhajoby. „Jsou to Antonín Charouz, Martin Koloc a pan Matějovský. Právě od něj jsem dostal konkrétní nabídku a rád ji přijal. Tahače jsou velké závody.“ Na dálku s ním souhlasí i Martin Koloc, šéf stáje Buggyra: „To jsou jen řeči, že je mladý. Párkrát jsem s Adamem mluvil a myslím, že by z něj mohl být dobrý závodník.“

Adam Lacko, který v Matějovského týmu získal statut placeného profesionála, nemá ve smlouvě zákaz jiných startů. Josef Kopecký na to pamatuje a za téměř jisté lze brát informace, že se mladík zúčastní tří dvojzávodů oktávek. „Škoda, že nebudu mít víc volných termínů, mohl bych v Octavia Cupu pomýšlet i na úspěch v celkovém pořadí.“

Adam Lacko v Mostě jede přes trávu po startu závodu Octavia Cupu. Jeden z dorostenců Škoda Octavia Cupu - šestnáctiletý Adam Lacko přede nedělním závodem na A1-Ringu Adam Lacko si vykračuje po střeše obytného vozu v paddocku mosteckého autodromu. To mu bylo ještě šestnáct let a začínal v sérii Octavia Cup. Adam Lacko v kokpitu závodní Škody Octavie. Šestnáctiletý Adam Lacko (vpravo) stojí se závodníkem trucků Stanislavem Matějovským u speciálu Tatra Jamal Evo 2. Lacko v Mostě vůz poprvé testoval. Adam Lacko (za volantem Tatry Jamal Evo 2) naslouchá při testování v Mostě radám závodníka trucků Stanislav Matějovského. Sedmnáctiletý Adam Lacko jede v Brně před Ondřejem Navrátilem. Lacko kryl záda kolegovi ze stáje Josefu Kopeckému a úkol splnil. Kopecký získal titul šampiona Octavia Cupu o bod před Navrátilem. Trio Ferrari - zleva: právník Robert Pergl, slovenský poslanec Jirko Malchárek a student Adam Lacko.


Sport v roce 2024

14. 6. - 14. 7. Fotbalové EURO, Německo
29. 6. - 21. 7. Cyklistická Tour de France
1. - 14. 7. Tenisový Wimbledon