Brazilský pilot v posledních Velkých cenách válcuje Räikkönena v každém tréninku, kvalifikaci i závodě a nebýt nespolehlivosti Ferrari, mohl být jeho náskok na týmového kolegu větší než současných sedm bodů.
Důležitější ale je, že finský pilot marně hledá motivaci a je jasně pomalejší. Zatím to nevypadá, že by se mohl vrátit do loňské formy. Pokud se mu nepodaří vývoj událostí urychleně změnit, za pár týdnů přijde příkaz z vedení Ferrari: "Teď jsi dvojka. Tvým úkolem je pomoci Felipemu získat titul." Může něco takového před sezonou hlavní favorit šampionátu akceptovat?
"Loni jsem tuto práci odvedl já a nevím, proč by to neudělal Kimi, pokud to bude nezbytné," věří potenciální jednička Massa. "Je to čestný kluk. A navíc, tohle je součást naší práce."
Oblíbenec Michaela Schumachera vyhrál letos už čtyři závody, zatímco Räikkönen pouze dva. Naposled se stále více zasmušilý Seveřan radoval z triumfu při dubnové Velké ceně Španělska.
Massa přesně nedokáže určit, kdy by mohlo ke změně interní strategie stáje z Maranella dojít, je si ale jist, že časem k ní dojít musí. "Zatím jsem o tom s nikým v týmu nemluvil, ale každý rok to je stejné - stejně jako se snažíme vyhrát každý závod, chceme být nejlepší i v celkovém pořadí a tomu se musí přizpůsobit každý člen stáje."
Přesto se Massa nepřiklání ke všeobecnému dojmu, že jeho týmový kolega ztratil motivaci. Podle něj je Kimi Räikkönen stejný pilot, jaký nastoupil před dvěma lety vedle něj do Ferrari.
"Nemyslím si, že by Kimi ztratil motivaci. Podle mě chce stále vyhrávat. To chce každý jezdec ve formuli 1. Jinak by tam nebyl. To je součást mentality závodního jezdce," dodal Massa a odkráčel do garáže Ferrari, odkud o pár hodin později vyrazil na dráhu, aby zajel nejrychlejší čas úvodního tréninku ve Spa-Francorchamps. A Räikkönen? Zase byl jen druhý.