"Se šestým místem jsem hodně spokojený. Barum rallye je opravdu náročná soutěž," prohlásil v cíli Tóth. Loni ukončil své působení na "Barumce" v průběhu první etapy, ve které urazil kolo.
Letos se vyvaroval velkých chyb. Odměnou mu byla šestá příčka. "Sešla se tu opravdu skvělá konkurence, o to si výsledku víc vážím," pokračoval. Problémy se mu vyhnuly, vůz fungoval skvěle. "Trochu nás trápily pneumatiky, ale to se podařilo vyřešit."
Kolem trati bylo vidět mnoho maďarských vlajek. "Našim fanouškům bych chtěl poděkovat, spolu s ostatními vytvořili fantastickou atmosféru," pronesl.
V této sezoně se mu v seriálu Intercontinental Rally Challenge zatím příliš nedařilo. Barum rallye pro něj znamenala první body. "Potřebovali bychom s autem více testovat. Bohužel v něm sedím málo a na výsledcích je to znát. Správné nastavení pak hledám často až během samotného závodu," vysvětlil maďarský jezdec.
Značce Peugeot je věrný dlouhou dobu. Jezdil s vozy 307 i 206 WRC. Sedmkrát se stal mistrem Maďarska. Vozy WRC mu vyhovovaly více.
"Obě kategorie jsou samozřejmě rozdílné. K WRC se můžete chovat daleko tvrději, agresivněji, hrát si s ním. U S2000 je důležité správně vybírat stopu a jet co nejvíce dopředu. Smykem hodně ztrácíte," uvedl.
Z českých jezdců i tratí má respekt. "Máte tady skvělé jezdce, vždyť to dokazují i v mistrovství světa. Líbí se mi také rychlostní zkoušky. Zdejší asfalt je hodně podobný maďarskému."
Naproti tomu maďarské mistrovstí oproti českému obsahuje několik šotolinových soutěží a mohou v něm startovat vozy WRC. "Šotolina je pro diváky více atraktivní než asfalt. Co se týče vozů specifikace WRC, ty by měly příští rok v Maďarsku skončit, nyní se o tom jedná. Uvidíme, jak to nakonec dopadne," řekl Tóth.
Maďarský šampion se ale na svých domácích tratích už delší dobu neobjevuje. Soustředí se na závody v zahraničí. Příští rok by rád opět startoval v IRC, záležet bude na financích. "Pokud nás naši partneři podpoří, chtěl bych jet se stejným autem. V současné době ještě není nic jistého," uzavřel János Tóth.