Ale právě to, že Loprais jako vítěz čtvrté etapy startoval jako první, se ukázalo jako nevýhoda. Frenštátský jezdec InstaForex Eurol Veka Teamu uvízl se svým vozem Man v bahenní pasti a zůstal v ní vězet hodinu a tři čtvrtě.
Na stejném místě uvízl i vedoucí Nikolajev, ostatní kamiony už pořadatelé navedli přes řeku jinou cestou. Loprais nakonec klesl na čtvrtou příčku s hodinovou ztrátou na vítězného Rusa Mardějeva, lídr Nikolajev skončil až šestý.
"Bohužel jsme doplatili na to, že jsme startovali jako první kamion," litoval Aleš Loprais. "V itineráři byl přejezd řeky, ale po nedávných deštích v ní bylo hodně vody a my jsme zapadli do bahna na dně. S námi zůstal viset v korytě i Nikolajev, který měl navíc poruchu motoru a nemohl sám vyjet," popisoval český závodník.
"Byl to skvělý test na lednový Dakar, ale fakt, že jsme nemohli obhájit prvenství, když jsme k prvnímu místu neměli moc daleko, mě dost mrzí," dodal nejpopulárnější český závodník dálkových rallye.