Fabia S2000: Juho Hänninen

Fabia S2000: Juho Hänninen - Juho Hänninen, pilot vozu Fabia S2000, při Rallye Monte Carlo. | foto: Profimedia.cz

Liška do cíle v Monte Carlu nedojel. Zradila jej technika

  • 0
Monte Carlo (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - První start na Rallye Monte Carlo plzeňského závodníka Milana Lišku nadchnul natolik, že po roce se na nejslavnější soutěž na světě vrátil. Jenže na rozdíl od premiéry, při níž skončil na 31. místě absolutně, letošní 77. ročník nedokončil. Proti byla závada převodovky.

"Moc mě to mrzí, protože letošní závod byl náročnější než ten loňský," posteskl si Liška, kterého ve voze Mitsubishi Lancer Evo IX navigoval Jaroslav Jugas. "Byla to soutěž s velkým S jako v minulosti," dodal uznale.

Liškovy trable začaly ve druhém testu druhé etapy. Po dvou kilometrech přišel o trojku a čtyřku, tedy o rychlostní stupně, které na zatáčkovité trati potřeboval nejčastěji. V rámci možností absolvoval zbylých pět zkoušek a věřil, že mechanici ve večerním servisu ve Valence převodovku vymění. Bohužel v časovém limitu to nestihli, takže pro zkušeného pilota skončila soutěž předčasně.

V tu dobu mu patřilo 27. příčka absolutně. "Jen je škoda, že neplatil formát superrally a my se nemohli do závodu vrátit," připomněl Liška, že soutěž nepatřila do mistrovství světa, ale do Intercontinental Rally Challenge a některá pravidla se lišila.

Nejvíc ho mrzelo, že kvůli předčasnému odstoupení nemohl absolvovat noční testy přes legendární průsmyk Col de Turini, kde se pravidelně scházejí davy diváků. Zkoušky ve tmě, které v minulosti vytvořily legendu Rallye Monte Carlo, se do programu vrátily po dlouhé době.

"Byl to zlatý hřeb soutěže, moc jsem se tam těšil," zalitoval. "Ovšem všechny zkoušky byly hodně nepředvídatelné. Při druhých průjezdech z některých zmizel led, ale zase se objevil sníh v zatáčkách, kde jste to nečekali," popsal.

Řada pilotů označila letošní ročník za pneumatikovou loterii. Liška s jejich názorem bezezbytku souhlasí.
Ostatně na špatný výběr pneumatik doplatil v úvodní etapě.

"Moc jsem se netrefovali, ale takových tady bylo hodně. Byla to určitá daň nezkušenosti," poznamenal.
"Pokud bychom poznatky ze druhé etapy měli hned na startu, zvládli bychom úvod rallye lépe."


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž