Francouz vyhrál všechny rychlostních zkoušky a vyhrál s náskokem minuty a 51 sekund před druhým Finem Tonim Gardemeisterem s fordem.
Loeb přiblížil Citroënu i Pohár konstruktérů. Jeho tým vede před závěrečnými soutěžemi v Katalánsku a Austrálii o 30 bodů před Peugeotem, který na Korsice získal do hodnocení značek jen dva body.
"Vyhrát všechny erzety je fajn, ale nebyl to náš cíl. Všechno klapalo, spolupráce mezi mnou, Danielem a týmem byla bez chyby," řekl novinářům v cíli Loeb, jenž se dočkal poprvé v kariéře triumfu na domácí půdě.
Kresta si připsal čtyři body a v průběžném pořadí snížil svou ztrátu na sedmého Belgičana Francoise Duvala na sedm bodů. Právě nehoda týmové dvojky Citroënu pomohla českému jezdci k posunu o jedno místo v poslední etapě.
Belgičan se v úvodní nedělní erzetě převrátil a s poškozeným vozem musel odstoupit.
V závěrečné etapě český pilot čelil útoku Francouze Alexe Benguého z týmu Škoda Motorsport, jenž dosahoval s fabií výborných časů. Nakonec za Krestou zaostal jen o šest vteřin.
"Celý den jsem dostával Benguéovy mezičasy, takže jsem věděl, jak mám jet, abych zbytečně neriskoval," uvedl po svém druhém startu na Korsice v tiskové zprávě týmu Kresta.
"Den před startem jsem se bál, protože jsem věděl, že to může být velmi těžká soutěž, když mám minimální zkušenost s tratěmi. Ale vyvíjelo se to mnohem lépe, než jsem očekával. V pátek jsem jel opatrně a asi to bylo správné, protože jsem se uklidnil," dodal český závodník.
Po úvodní etapě si stěžoval na problémy s rozpisem, v neděli ho však ovládla euforie. "Jsem velmi pyšný, na Ford, svou zemi i sám na sebe," prohlásil.
Důvod k radosti měl i Gardemeister, který ozdobil jubilejní stý start focusu WRC ve světové rallye druhým místem. "Být druhý za někým, kdo vyhrál všechny erzety, pro mě znamená hrozně moc. Bylo to mé nejlepší vystoupení na asfaltu," řekl Fin.
Bengué získal pro Škodu tři body do Poháru konstruktérů, v němž je však český tým dál s velkou ztrátou poslední.
"Takové umístění je pro mě fantazie. Auto jelo výborně, byl jsem schopen bojovat s Romanem (Krestou) a Xavim (Ponsem). Jsem rád, že se povedl nejlepší letošní výsledek zrovna v tak těžké rallye," uvedl na serveru wrc.com Bengué, jenž se představí se škodovkou i příští týden v Katalánsku.
Jan Kopecký s další fabií skončil dvanáctý. Jednička mladoboleslavské stáje Němec Armin Schwarz odstoupil v sobotu kvůli technickým problémům.
Dva body do hodnocení kategorie Junior WRC vozů s pohonem dvou kol o obsahu do 1600 ccm získal Martin Prokop se suzuki. Druhý český zástupce v této třídě Pavel Valoušek vypadl v poslední etapě kvůli technické závadě.
Výsledky: 1. Loeb (Fr./Citroën) 3:35:46,7 hod., 2. Gardemeister (Fin./Ford) -1:51,7, 3. P. Solberg (Nor./Subaru) -2:42,0, 4. Sarrazin (Fr./Subaru) -3:34,2, 5. Kresta (ČR/Ford) -5:21,5, 6. Bengué (Fr./Škoda) -5:27,8, 7. Pons (Šp./Citroën) -5:41,8, 8. Bernardi (Fr./Peugeot) -6:32,1, 9. Galli (It./Mitsubishi) - 6:37,8, 10. Rovanperä (Fin./Mitsubishi) -9:22,5, ...12. Kopecký (ČR/Škoda) -10:49,3, 20. Prokop (ČR/Suzuki) -30:47,3.
Průběžné pořadí MS (po 14 z 16 závodů): 1. Loeb 117 bodů, 2. P. Solberg 71, 3. Grönholm (Fin./Peugeot) 71, 4. Gardemeister 58, 5. Märtin (Est./Peugeot) 53, 6. Rovanperä 31, ...8. Kresta 22, 19. Bengué 3, 20. C. McRae (Brit./Škoda) 2.
Pohár konstruktérů: 1. Citroën 160, 2. Peugeot 130, 3. Ford 93, 4. Subaru 89, 5. Mitsubishi 59, 6. Škoda 16.
Junior WRC:
1. Sordo (Šp./Citroën) 43, 2. Wilks (Brit./Suzuki) 35, 3. P. Andersson (Švéd./Suzuki) 30, ...9. Prokop (ČR/Suzuki) 9, 10. Valoušek (ČR/Suzuki) 7.