Pátý, šestý a díky hromadné kolizi jeho rivalů v poslední zatáčce dokonce třetí. Přestože Jakub Kornfeil zajel v Moto3 na závěr sezony parádní výsledky, tvrdí: „V tom nejlepším se má skončit.“
Proto teď 22letý závodník bere svůj oblíbený jetsurf (speciální prkno na vodu, které je vybaveno motorem) a vyráží do Chorvatska. „Potom budu chvíli relaxovat doma s rodinou a pomalu se budu chystat na novou sezonu,“ plánuje Kornfeil, jenž letos obsadil v celkovém pořadí 12. příčku.
A co Hanika a Abraham?Zatímco jeho stájový kolega Miguel Oliveira do posledního kola ve Valencii bojoval v Moto3 o titul mistra světa, on se sezonou protrápil. Po pádu brněnský jezdec Karel Hanika v závěrečném závodě ani neviděl cílovou šachovnici. „Důvod byl stejný jako v několika předchozích případech. Chtěl jsem dostat z motorky víc a jel jsem přes hranu,“ vysvětlil na svém webu 19letý závodník, proč jeho letošní derniéru zakončil nepříjemným highsiderem. Byť měl talentovaný mladík, jenž v roce 2013 suverénně opanoval prestižní Red Bull Rookies Cup, k dispozici tovární stroj, se závodním tempem světové elity se nesžil. I proto přicházely pády. Hanika, který v celkové klasifikaci obsadil 17. místo, se tak loučí se stájí Red Bull KTM Ajo. „Byly to dva fantastické roky, v nichž mi stáj i přes výsledky, které nebyly takové, jaké jsme očekávali, hodně pomáhala. Děkuji celému týmu a přeji jim hodně štěstí,“ uvedl teenager, jenž kromě závodů letos stihl na Gymnáziu Matyáše Lercha i úspěšně odmaturovat. Hanika ale ze světového šampionátu nezmizí. Příští ročník bude závodit v Moto3 za Outox Reset Drink Team, jehož jezdci v uplynulé sezoně nezískali jediný bod. Sedlo mahindry si střapatý Brňan vyzkoušel už přímo ve Valencii po závěrečném závodě a pochvaloval si, že je pro jeho vyšší postavu vhodnější. Změna čeká i dalšího Karla z Brna. Karel Abraham po pěti sezonách v MotoGP avizuje odchod do superbiků. Ačkoli jméno nové stáje 25letý závodník zatím oficiálně neprozradil, spekuluje se, že by se i díky jeho přestupu mohl v budoucnu seriál superbiků vrátit na brněnský Masarykův okruh. „Díky jeho jménu to má větší smysl, mluví se i o vstupu Ondry Ježka. Ale nyní to není téma dne, na stole nabídku nemáme a výhledově o tom neuvažujeme,“ uvedl mluvčí Automotodromu Jiří Smetana. |
Zatímco dříve dlouholetý český účastník seriálu mistrovství světa po sezonách často pendloval mezi týmy, nyní bude pokračovat v malajsijské stáji Drive M7 SIC. „Chci z toho vytěžit maximum,“ hlásí Kornfeil, který se letos dvakrát podíval i na pódium.
Kdyby vám tohle někdo řekl začátkem sezony, kdy se vám nedařilo, věřil byste mu?
To určitě ne. Ale já i teď třeba před závodem ve Valencii prohlašoval, že můžeme skončit hodně vysoko, ale na bednu nemáme. Ve Valencii se mi dlouhodobě nelíbí a nejezdí se mi tam dobře.
Po bronzové tečce jste také řekl, že se vás soupeři budou v příští sezoně víc bát.
Uvidíme. Třeba Španělé jsou takového názoru, že poslední závod je nejdůležitější kvůli tomu, že v zimní přípravě mají jezdci v živé paměti pódium a kdo tam stál. I mně samotnému to pomohlo, ale ne nějak dramaticky. Spíš je to dobré pro sponzory, které jsme utvrdili.
Kde v sezoně nastal zlom, že se začalo tak dařit?
Myslím, že v Misanu, kde nás po kvalifikaci penalizovali (Kornfeil byl potrestán za neschválenou součástku na své KTM - pozn. red.). Paradoxně to tým nakoplo. Bylo to i tím, že byl zkraje sezony tým úplně nový. Učili jsme se a pět šest závodů trvalo, než jsme různé mouchy vychytali. Teď ke konci bylo super, že jsme jeli podle plánu. Motorka fungovala a nic nebránilo tomu, abychom vyjížděli takové pozice.
Už delší čas jste přemýšlel, že s týmem přesedláte z KTM na hondu. Nemrzí vás nakonec změna po takových výsledcích?
Když jste vicemistr nebo mistr světa, tak vám dají do ruky takový materiál, že můžete rychle jezdit i na mahindře nebo s peugeotem, který bude v seriálu nový. Nemyslím si, že přestup na hondu je krok špatným směrem. Před sezonou stroj otestujeme a nachystáme se. Největší rozdíl bude v tom, že pokračuju s týmem. Budeme mít data i zkušenosti, budeme se znát. V takovém případě je v podstatě jedno, jakou budeme mít motorku.
V Moto3 jste týmy pravidelně střídal, nebude to pro vás vlastně nezvyk?
Příští rok budu v mistrovství světa sedmý rok a teprve podruhé se mi tady tohle podařilo. Je to pro mě pořád novinka. Ale bude moc fajn přiletět na testy do Malajsie a potkat známé tváře.
Mimochodem, co říkáte na bitvu o titul v MotoGP mezi Lorenzem a Rossim?
Myslím, že Jorge Lorenzo byl ke konci sezony rychlejší. V našem sportu je sezona hodně dlouhá a nevyhrává ten nejrychlejší, ale ten s nejkonzistnějšími výkony. A ty měl letos taky Jorge. Na druhou stranu má Rossi strašně moc fanoušků po celém světě a pro Márqueze nebo Lorenza není jednoduché proti takovému velikánovi závodit.
Myslíte, že Márquez pomáhal krajanu Lorenzovi?
To zase ne. Ve Valencii jsem byl ve stejné situaci dvě hodiny předtím v Moto3. Lidé můžou říct, že jsem jel šestnáct kol za Antonellim. Ale neuvědomují si, že v ten moment jedete za čtvrtým člověkem na planetě. A že Márquez to ani jednou na Lorenza nezkusil? Já to taky nezkusil na Antonelliho. Po čtyřech pěti kolech chytnete jeho rytmus a strašně těžko se před něho dostanete. Vyzdvihuje se, že Marca předjel Pedrosa a on mu to hned vrátil. Lidé ale nevidí to, že Pedrosa probrzdil v zatáčce a Marc mu to vrátit mohl. Ale je to těžké. Nikdo neví, co se komu odehrávalo v hlavě.