Kornfeil nahnal sokům strach. Ale v nejlepším se má skončit, tvrdí

Český závodník Jakub Kornfeil slaví druhou příčku na okruhu v Silverstonu. | foto: ČTK

12 2015
Průlomovou sezonu, ve které se dvakrát smál ze stupňů vítězů, prožil v seriálu mistrovství světa motocyklový jezdec Jakub Kornfeil. Další nezvyk čeká na mladíka z jihomoravského Rohatce v nové sezoně. Ve třídě Moto3 bude pokračovat ve stejné stáji. „Chci z toho vytěžit maximum,“ říká.

Pátý, šestý a díky hromadné kolizi jeho rivalů v poslední zatáčce dokonce třetí. Přestože Jakub Kornfeil zajel v Moto3 na závěr sezony parádní výsledky, tvrdí: „V tom nejlepším se má skončit.“

Proto teď 22letý závodník bere svůj oblíbený jetsurf (speciální prkno na vodu, které je vybaveno motorem) a vyráží do Chorvatska. „Potom budu chvíli relaxovat doma s rodinou a pomalu se budu chystat na novou sezonu,“ plánuje Kornfeil, jenž letos obsadil v celkovém pořadí 12. příčku.

A co Hanika a Abraham?

Zatímco jeho stájový kolega Miguel Oliveira do posledního kola ve Valencii bojoval v Moto3 o titul mistra světa, on se sezonou protrápil. Po pádu brněnský jezdec Karel Hanika v závěrečném závodě ani neviděl cílovou šachovnici. „Důvod byl stejný jako v několika předchozích případech. Chtěl jsem dostat z motorky víc a jel jsem přes hranu,“ vysvětlil na svém webu 19letý závodník, proč jeho letošní derniéru zakončil nepříjemným highsiderem.

Byť měl talentovaný mladík, jenž v roce 2013 suverénně opanoval prestižní Red Bull Rookies Cup, k dispozici tovární stroj, se závodním tempem světové elity se nesžil. I proto přicházely pády.

Hanika, který v celkové klasifikaci obsadil 17. místo, se tak loučí se stájí Red Bull KTM Ajo. „Byly to dva fantastické roky, v nichž mi stáj i přes výsledky, které nebyly takové, jaké jsme očekávali, hodně pomáhala. Děkuji celému týmu a přeji jim hodně štěstí,“ uvedl teenager, jenž kromě závodů letos stihl na Gymnáziu Matyáše Lercha i úspěšně odmaturovat.

Hanika ale ze světového šampionátu nezmizí. Příští ročník bude závodit v Moto3 za Outox Reset Drink Team, jehož jezdci v uplynulé sezoně nezískali jediný bod. Sedlo mahindry si střapatý Brňan vyzkoušel už přímo ve Valencii po závěrečném závodě a pochvaloval si, že je pro jeho vyšší postavu vhodnější.

Změna čeká i dalšího Karla z Brna. Karel Abraham po pěti sezonách v MotoGP avizuje odchod do superbiků. Ačkoli jméno nové stáje 25letý závodník zatím oficiálně neprozradil, spekuluje se, že by se i díky jeho přestupu mohl v budoucnu seriál superbiků vrátit na brněnský Masarykův okruh.

„Díky jeho jménu to má větší smysl, mluví se i o vstupu Ondry Ježka. Ale nyní to není téma dne, na stole nabídku nemáme a výhledově o tom neuvažujeme,“ uvedl mluvčí Automotodromu Jiří Smetana.

Zatímco dříve dlouholetý český účastník seriálu mistrovství světa po sezonách často pendloval mezi týmy, nyní bude pokračovat v malajsijské stáji Drive M7 SIC. „Chci z toho vytěžit maximum,“ hlásí Kornfeil, který se letos dvakrát podíval i na pódium.

Kdyby vám tohle někdo řekl začátkem sezony, kdy se vám nedařilo, věřil byste mu?
To určitě ne. Ale já i teď třeba před závodem ve Valencii prohlašoval, že můžeme skončit hodně vysoko, ale na bednu nemáme. Ve Valencii se mi dlouhodobě nelíbí a nejezdí se mi tam dobře.

Po bronzové tečce jste také řekl, že se vás soupeři budou v příští sezoně víc bát.
Uvidíme. Třeba Španělé jsou takového názoru, že poslední závod je nejdůležitější kvůli tomu, že v zimní přípravě mají jezdci v živé paměti pódium a kdo tam stál. I mně samotnému to pomohlo, ale ne nějak dramaticky. Spíš je to dobré pro sponzory, které jsme utvrdili.

Kde v sezoně nastal zlom, že se začalo tak dařit?
Myslím, že v Misanu, kde nás po kvalifikaci penalizovali (Kornfeil byl potrestán za neschválenou součástku na své KTM - pozn. red.). Paradoxně to tým nakoplo. Bylo to i tím, že byl zkraje sezony tým úplně nový. Učili jsme se a pět šest závodů trvalo, než jsme různé mouchy vychytali. Teď ke konci bylo super, že jsme jeli podle plánu. Motorka fungovala a nic nebránilo tomu, abychom vyjížděli takové pozice.

Už delší čas jste přemýšlel, že s týmem přesedláte z KTM na hondu. Nemrzí vás nakonec změna po takových výsledcích?
Když jste vicemistr nebo mistr světa, tak vám dají do ruky takový materiál, že můžete rychle jezdit i na mahindře nebo s peugeotem, který bude v seriálu nový. Nemyslím si, že přestup na hondu je krok špatným směrem. Před sezonou stroj otestujeme a nachystáme se. Největší rozdíl bude v tom, že pokračuju s týmem. Budeme mít data i zkušenosti, budeme se znát. V takovém případě je v podstatě jedno, jakou budeme mít motorku.

Fotogalerie

V Moto3 jste týmy pravidelně střídal, nebude to pro vás vlastně nezvyk?
Příští rok budu v mistrovství světa sedmý rok a teprve podruhé se mi tady tohle podařilo. Je to pro mě pořád novinka. Ale bude moc fajn přiletět na testy do Malajsie a potkat známé tváře.

Mimochodem, co říkáte na bitvu o titul v MotoGP mezi Lorenzem a Rossim?
Myslím, že Jorge Lorenzo byl ke konci sezony rychlejší. V našem sportu je sezona hodně dlouhá a nevyhrává ten nejrychlejší, ale ten s nejkonzistnějšími výkony. A ty měl letos taky Jorge. Na druhou stranu má Rossi strašně moc fanoušků po celém světě a pro Márqueze nebo Lorenza není jednoduché proti takovému velikánovi závodit.

Myslíte, že Márquez pomáhal krajanu Lorenzovi?
To zase ne. Ve Valencii jsem byl ve stejné situaci dvě hodiny předtím v Moto3. Lidé můžou říct, že jsem jel šestnáct kol za Antonellim. Ale neuvědomují si, že v ten moment jedete za čtvrtým člověkem na planetě. A že Márquez to ani jednou na Lorenza nezkusil? Já to taky nezkusil na Antonelliho. Po čtyřech pěti kolech chytnete jeho rytmus a strašně těžko se před něho dostanete. Vyzdvihuje se, že Marca předjel Pedrosa a on mu to hned vrátil. Lidé ale nevidí to, že Pedrosa probrzdil v zatáčce a Marc mu to vrátit mohl. Ale je to těžké. Nikdo neví, co se komu odehrávalo v hlavě.

Autor:

Sport v roce 2020

30. 11. 2019 - 22. 3. 2020 (přehled závodů)
26. 12. 2019 - 5. 1. 2020 (Ostrava a Třinec)
5. - 17. 1. 2020  (Saúdská Arábie)
8. - 24. 5. 2020 (Švýcarsko)
12. 6. - 12. 7. 2020 (13 měst)
24. 7. - 9. 8. 2020 (Tokio)
  • Nejčtenější

Česko - Kosovo 2:1, fotbalisté otočili skóre a postoupili na Euro

Vrcholný turnaj fotbalistů bude po čtyřech letech zase s českou účastí. Národní mužstvo s předstihem vybojovalo postup...

Los Eura 2020: Češi nejdou k Rusku, Belgii ani Dánsku, Ukrajina hraje s Nizozemci

Fotbalové mistrovství Evropy už zná takřka kompletní složení jedné ze šesti skupin. Výsledky kvalifikace, složitý...

Bartošák kvůli životosprávě končí v Třinci. Přerušil kariéru a chce se léčit

Angažmá hokejového brankáře Patrika Bartošáka v Třinci zkrachovalo. Účastník posledního světového šampionátu přestoupil...

Bulharsko - Česko 1:0, zmar na závěr, fotbalisty skolil gól z ofsajdu

Čeští fotbalisté nenapsali pěknou tečku za jinak povedenou kvalifikací o Euro 2020. Jako jistý postupující v Bulharsku...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pražské zázemí Kellnerovou nadchlo: Ale je to pro mě těžké a smutné

Stejně jako loni měla být ozdobou parkurového svátku, který zavítal do Česka. Jenže vinou květnové zlomeniny stehenní...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky

Prokop o nové destinaci Dakaru: Jsem rád, že přichází nová éra

Zbrusu nová výzva čeká na automobilového závodníka Martina Prokopa. Sedmatřicetiletý jihlavský rodák v lednu příštího...

Marc Márquez dostal v MotoGP nového parťáka. Vlastního bratra

Barvy týmu Repsol Honda bude v příští sezoně MotoGP hájit sourozenecká dvojice. K šestinásobnému šampionovi Marcu...

Vynikající Salač. Sezonu zakončil pátým místem ve Valencii

Filip Salač na závěr své první kompletní sezony mistrovství světa silničních motocyklů zaznamenal ve Velké ceně...

Citroën po Ogierově odchodu opouští mistrovství světa v rallye

Stáj Citroën Racing opouští světový šampionát v rallye. Její vedení to vysvětlilo tím, že po odchodu exmistra světa...

Advantage Consulting, s.r.o.
KALKULANT SUPERVISOR

Advantage Consulting, s.r.o.
Ústecký kraj
nabízený plat: 35 000 - 50 000 Kč

Najdete na iDNES.cz