Kopecký si před startem našel čas i na moře

Olbia, Sardinie - (Od zvláštního zpravodaje MF DNES) - Obloha je bez mráčků, jen občas se zvedne vítr, teploměr ukazuje víc než 30 stupňů Celsia. Ideální počasí pro letní dovolenou. Ale na sladké lenošení u Středozemního moře si čeští automobiloví závodníci Jan Kopecký a Filip Schovánek musí nechat zajít chuť.

Tento týden tráví na Sardinii, která přitahuje stále víc Čechů. Na rozdíl od většiny krajanů talentovaná posádka z Kostelce nad Orlicí nepřijela zahálet, ale pracovat.
Po zasněženém Švédsku a třech asfaltových rallye pokračuje jejich světová mise poprvé na šotolině.

"Na koupání v moři jsme si přesto našli čas. Byla to paráda, i když voda byla teplá jen u břehu," poznamenal Kopecký.

Se Sardinskou rallye, která startuje dnes ráno, nemá pilot z Kostelce nad Orlicí žádné zkušenosti.

Na zopakování senzační páté příčky z Katalánska proto nemyslí. Spokojen bude s každou pozicí, která přiblíží jeho Škodu Fabii WRC elitní desítce.

"Být v první desítce, to by byl výsledek z říše snů," přiznává Kopecký. "Pro nás bude důležité najet co nejvíc kilometrů a učit se jezdit na šotolině," dodal.

Se závodění na nezpevněném povrchu má mladý český závodník minimum zkušeností, přestože většina světového seriálu se jezdí právě na šotolině. Kopecký na ní závodil pouze jednou. Bylo to ještě s octavií, navíc ve velšských lesích.

"Ale to se nedá vůbec srovnat, protože obě soutěž se dost liší," poznamenal.

Příliš vysoko proto nemyslí ani v interním souboji českých vozů Škoda Fabia WRC. Fin Rovanperä a Belgičan Duval patří k nejzkušenějším pilotům v šampionátu a mladý Rakušan Aigner se v přípravě zaměřuje výhradně na šotolinu.

"Porazit ostatní fabie, to je skoro nemožný cíl," uvažuje střízlivě. Trať na Sardinii rozhodně nelze označit za jednoduchou. Některé pasáže jsou extrémně rychlé, jiné zase velmi technické.

Nechybí krátké asfaltové úseky ani náročné skoky. Na tom největším ve druhé etapě můžou soutěžní vozy letět několik desítek metrů daleko.

"Rozhodně nebudu soutěžit o nejdelší skok. Bylo by to zbytečné a ještě bych mohl zničit auto," poznamenal Kopecký. S touto taktikou nezůstane osamocený.
Podobně přemýšlejí například esa Fordu Marcus Grönholm a Mikko Hirvonen.
Kopecký se Schovánkem se můžou spolehnout na masivní podporu českých fanoušků.

Už na včerejší zkušební rychlostní zkoušce je vítaly davy krajanů. Vůbec jim nevadilo, že po každém průjezdu soutěžního vozu je zahalila oblaka prachu.
"Před vlajkami krajanů se chci vždycky ukázat, ale tady si musím dát pozor. Na šotolině se stále učím a nerad bych s autem praštil zrovna před nimi," pousmál se český závodník.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž