Půjde o její první ostré nasazení.
Závodit zatím nemůže, protože nemá platnou homologaci. K tomu, aby ji dostala, má pomoci také testovací start na Barum Rally Zlín.
"Nejen já, ale všichni, kdo na autě pracovali, jsou v očekávání," přiznal jezdec z Kostelce nad Orlicí.
"Testy jsou jedna věc a nasazení druhá. Jsme rádi, že poprvé to bude zrovna v Česku."
Vývoji nového modelu Kopecký obětoval sezonu. Absolvoval čtyři podniky IRC, ale s blížícím se nasazením prototypu seriál opustil.
"Jsem zvyklý závodit naostro a tahat se o vteřinky, na barumce mi to bude chybět," podotkl Kopecký. "Ale co může být lepšího než jet jako první v novém autě?"
Srovnání s Peugeot 207, s nímž zvládl čtyři podniky IRC, se pochopitelně brání: "Patří do stejné kategorie, ale peugeot používá jiné komponenty než fabia."
Jedním si ale příznivci mohou být jisti. Potvrzuje, že pojede naplno: "Jinak by to ani nemělo smysl. Potřebujeme vyzkoušet spoustu věcí, a to nemůžete jet jen na padesát procent."
Kopecký nebyl jediným jezdcem, který pomáhal s vývojem. Vedle něj do fabie usedli Švéd Sebastian Lindholm, Rakušan Raimund Baumschlager a hlavně legendární Španěl Carlos Sainz. V posledních týdnech jezdil hlavně Čech, který využil výhradně domácí testovací tratě.