Velkou naději na to, že se jí povede zopakovat triumf z roku 2001, ale německá závodnice beztak nemá. V průběžném pořadí je totiž až 54. s propastnou ztrátou více než dvaceti hodin na vedoucího Francouze Stéphana Peterhansela.
"O umístění už teď nejde," tvrdí Němka. "Pro nás je teď nejdůležitější, abychom mohli pokračovat v závodě a najet kilometry potřebné k tomu, aby naše nové auto prošlo co největším zátěžovým testem. Na vítězství zaútočíme za rok," plánovala Kleinschmidtová.
Motor jejího vozu vypověděl službu v úterní šesté etapě a volkswagen zůstal stát ve vodním příkopu. Odtud jej pak mechanici odtáhli a v depu mu údajně vyměnili celý motor, což pravidla nepovolují.
Šéf závodní divize německé automobilky Kris Nissen však tvrdí něco jiného. "Byli jsme v časové tísni, a tak jsme vyměnili několik celých komponentů, mezi nimi i kryt motoru, který je zaplombovaný," vysvětlil bývalý dánský jezdec cestovních a sportovních vozů.
Nissen dále uvedl, že o všem informoval závodní komisaře. "Všechno je navíc písemně dokumentováno. Novou plombu jsme ale na kryt motoru nechali umístit až ve čtvrtek ráno," zdůraznil a znovu zopakoval, že dřív k tomu nebyla příležitost.