Vyhrál poslední dva ročníky závodu, což je sám o sobě dost dobrý důvod sledovat Jana Kopeckého. Ovšem tovární pilot Škody Motorsport při Rally Bohemia neméně upoutá premiérou Fabie R5 v domácím závodě mladoboleslavské automobilky. S novým speciálem navíc ještě v českém šampionátu neprohrál.
„Jsem zvědavý, co nás na letošní Bohemce čeká,“ těší se Kopecký, jehož bude tradičně navigovat Pavel Dresler.
Dokážete si představit okolnosti, za kterých by váš výkon byl ještě sledovanější?
Já to takhle neberu, nepřemýšlím nad tím. Ano, je pravda, že pojedeme v novém autě a jako obhájci vítězství, ale to jde mimo mě. Připravujeme se stejně jako na kterýkoliv závod.
Opravdu to jde? V premiérové sezoně máte v souvislosti s novým vozem i spoustu mimozávodních povinností.
Doplňkové aktivity máme při každém závodě v Česku, protože s námi šampionát objíždí i Škoda park. Na Bohemce se to nevymkne do žádného extrému.
Výsledky zatím naznačují, že zavedení Fabie R5 proběhlo bez jakýchkoliv „porodních bolestí“. Cítíte to stejně?
Musím říct, že obrovskou devízou nového auta je jeho spolehlivost. Nevyskytují se žádné technické problémy, které by nás brzdily a odstavovaly od zlepšování jiných komponentů, třeba podvozku. Inženýři vymysleli auto, které je spolehlivé.
Z čeho dalšího máte radost? Z výkonnosti?
Samozřejmě. Při všech startech v českém mistráku i WRC-2 jsme byli na bedně. To je úplně super.
Předčili jste tím očekávání?
To je spíš otázka na naše konkurenty nebo motoristickou veřejnost. My měli nějaká očekávání a těší nás, že se naplnila.
TŘI VÍTĚZSTVÍ. Jan Kopecký s novým vozem triumfoval na Šumavě, v Českém Krumlově i Hustopečích.
Dá se srovnat současnost s obdobím, když jste před šesti lety uváděli na závodní tratě speciál S2000?
Tenkrát bylo očekávání snad ještě větší. Každý byl zvědavý, co se najednou bude dít, protože předchozí nástup na Monte Carlu v roce 1999 s Octavií WRC nebyl podle představ. Na druhou stranu: R5 je nová kategorie a musím říct, že designerům se auto povedlo vymyslet do posledního detailu.
Rally Bohemia jste vyhrál v minulých dvou letech. Překvapilo vás něco v letošním harmonogramu?
Ve srovnání s Barumkou nebo Českým Krumlovem tolik Bohemku neznám. Všiml jsem si, že jednu rychlostku jedeme opačně. Sám jsem zvědavý, co pro nás pořadatelé letos připravili.
Kdo bude vaším největším konkurentem? Týmový kolega Esapekka Lappi, čerstvý vítěz Polské rallye?
Doufám, že konkurence bude širší. Nesmíme zapomínat na Vencu Pecha, který do toho dá maximum stejně jako jeho tým. Esapekka samozřejmě pojede také velmi dobře a musí se s ním počítat jako s horkým kandidátem.
České mistrovství je v polovině, tři závody jste vyhrál, tři jsou před vámi. Je jednou z vašich motivací projít domácí sezonou bez prohry?
Naším hlavním cílem je zisk titulu. Pokud bychom dokázali vyhrát všechny závody, byla by to velká třešnička na dortu. Snad se nám ho podaří upéct.
Program rychlostních zkoušek Rally BohemiaSobota: 1. RZ Bondy 14.15, 2. RZ Sychrov I. 15.14, 3. RZ Šumburk I. 16.16, 4. RZ Bzí I. 17.04, 5. RZ Sychrov II. 19.52, 6. RZ Šumburk II. 20.54, 7. RZ Bzí II. 21.42. Neděle: 8. RZ Lobeč I. 9:38, 9. RZ Vinec I. 10.06, 10. RZ Staroměstská I. 10.41, 11. RZ Lobeč II. 12.58, 12. RZ Vinec II. 13.26, 13. RZ Staroměstská II. 14.01. |