V loňském roce se umístil v patnáctce devětkrát a s dvaceti body obsadil celkové 20. místo.
Oproti minulé sezoně zaznamenal zlepšení už v oficiálních testech, které se uskutečnily 23. a 24. března právě v Jerezu. "Svůj nejlepší loňský čas z kvalifikace jsem vylepšil o dvě desetiny. Věřím, že zlepšování bude mít stálou tendenci," dodal Smrž.
Pravidelně se umísťovat na bodovaných místech nicméně považuje za nesmírně obtížný úkol. V závěrečných testovacích jízdách ztrácel na nejlepší zhruba tři sekundy. "V mojí třídě bude startovat dvanáct až třináct továrních jezdců. Navíc přišli všichni nejlepší ze stopětadvacítek. Pokud nikdo v závodě nespadne, tak nebude rozhodně snadné dosáhnout na body," řekl Smrž.
Do seriálu mistrovství světa silničních motocyklů zasáhl poprvé v roce 1999 na divokou kartu na Masarykově okruhu v Brně a obsadil ve třídě do 125 ccm 21. místo. O rok později opět na
divokou kartu dojel v domácí grand prix jedenáctý a získal prvních pět bodů.
Nyní jej čeká pátá kompletní sezona. V kariéře se dostal už pětkrát mezi desítku nejlepších.
S přípravou na letošní sezonu ale začal později. Časové manko způsobilo pozdější dodání kitových dílů z Japonska.
"Motocykl mám oproti loňsku zcela nový. Používám nové brzy, mám nové karbonové ráfky, které jsme zkoušeli při posledním závodě loňské sezony. Rám je vyrobený na zakázku v Nizozemsku. Je tužší a umožňuje více využít sílu motoru," poznamenal Smrž, který se jako tradičně nejvíce těší na srpnový závod na Masarykově okruhu v Brně.