Ital, který chce Polákův skalp

  • 3
Zlín - Letošní italský titul a loňské páté místo na soutěži mistrovství světa Rallye San Remo představují skvělá doporučení. Může se jimi pochlubit Renato Travaglia, jedna z nejzářivějších hvězd startovní listiny Barum rallye Zlín. Šestatřicetiletý jezdec ze severoitalského Trenta přijel do České republiky poprvé, přesto už je nadšen. „Sice jsem dorazil teprve v pondělí, ale okamžitě jsem poznal, že automobilové soutěže jsou tady velice populární. Proto mě těší, že tady můžu závodit,“ řekl Renato Travaglia.Rozhovor s Romanem Krestou - ZDE

Startovní rampu opustí se startovním číslem 2 ve voze Peugeot 206 WRC. Jeho navigátorem je Flavio Zanella.

V mistrovství Evropy jste zatím druhý za Polákem Kuligem. Ve Zlíně jste se objevil proto, abyste zvýšil své šance na vítězství. Co jsem o Barum rallye věděl předtím, než jsme se rozhodl sem přijet?
Samozřejmě jsem o ní už slyšel, je to proslulá evropská rallye. Nikdy dříve jsem tady nebyl, nevěděl jsem, co očekávat. Ale překvapilo mě, že jsme v hezké zemi, a že rallye je organizována na profesionální úrovni.

Jak se vám líbí zdejší rychlostní zkoušky?
Zatím jsem všechny neprojel, trénink ještě neskončil. Testy jsou pěkné a zároveň velice rychlé. Ve srovnání s italskými tratěmi je to něco jiného. Barum rallye nelze přirovnat ani k řecké Rallye Elpa, kde jsme startovali předtím. Tam se jelo po širokých cestách, zatímco tady jsou silnice úzké. Naším handicapem navíc je, že zkoušky můžeme v tréninku projet pouze třikrát. Naši soupeři zdejší prostředí znají. Kulig s Kuzajem už tady závodili a Roman Kresta je tady doma.

Ale vaší výhodou by mělo být auto. Peugeot 206 WRC kraluje světovým soutěžím.
Mám stejné auto jako Kuzaj, na asfaltu je opravdu výborné. Ovšem stejně důležitá je znalost rychlostních zkoušek. Pokud je znáte, můžete jet rychle v jakémkoliv autě.

Vašimi hlavními soupeři budou Kresta, Kulig a Kuzaj, ovšem po srovnání touží také česká špička. Co si myslíte o jejich možnostech?
Dost mě překvapilo, jak velký počet vozů WRC tady startuje. V italském mistrovství ani v dalších evropských závodech jsme jich tolik neviděli. Očekávám proto výborný závod a doufám, že vyhraju. S ohledem na vývoj mistrovství Evropy je však důležitější porazit Kuliga.

Patříte mezi nejlepší asfaltové jezdce současnosti. Proč vám tento povrch tolik sedí?
Miluji asfalt. Na asfaltových soutěžích jsem získal spoustu zkušeností, díky tomu jsem rychlý. Ale ještě raději mám šotolinu. Jenže na ní jsem toho nenajezdil tolik jako na asfaltu.

Pořadatelé očekávají desetitisíce diváků kolem trati, zřejmě přijede spousta fandů i z Polska. Objeví se na Zlínsku také vaši příznivici?
Nevím. Ale myslím, že se jich tady pár objeví, aby mě podpořili v cestě za vítězstvím.

Myslíte si, že můžete být příkladem pro další italské jezdce, aby ozdobili Barum rallye v příštím roce?
Je to možné. Už jsem se bavil se svým přítelem Pierangelem Scalvinim (navigátor Pavla Valouška ml. - pozn. autora), který v Česku žije, že by bylo hezké přijet sem příští rok znovu.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž