Domažlický jezdec Marcel Tuček patří už téměř k veteránům českých rallye. Erzetu u Přídolí absolvoval bezpočtukrát. Poprvé ještě se škodovkou 110 R tehdejší skupiny A1. To bylo na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let minulého století. Až do loňského roku na něm neměl nikdy potíže. Pokaždé prolétl osudným místem prakticky bez ubrání plynu. "Řídil jsem se slovy kolegy Jaroslava Raichmana. Ten mně v dobách mých začátků radil: Pane kolego, horizont se jezdí naplno! Vždycky to vyšlo, tedy až na ten loňský rok...," říká Marcel Tuček.
Letos jede do Českého Krumlova v nové roli - vede s Protonem Perth po dvou podnicích český šampionát skupiny N. Na loňský rok pochopitelně nezapomíná. "Ještě mně trochu vrtá hlavou, proč se auto po dopadu chovalo tak divně, že vlastně odskočilo doleva. Kontrolovali jsme pak tlumiče pérování a jeden zadní vykazoval menší závadu. Možná, že to bylo tím," uvažuje Chod.
A jestli na horizontu u Přídolí letos ubere plyn? "Ne, to ne," vychrlí, "ale vlastně uvidíme až na místě. Zatím vůbec nevím, co to se mnou udělá. Ale auto je tentokrát důkladněji připravené, tlumiče po repasi. No, uvidíme."
Karel Trojan ví, že do osudného místa najel rychlostní 172 kilometrů v hodině a vzduchem letěl rovných pětatřicet metrů. "Ano, vím to úplně přesně. Mechanici vyčetli rychlost z údajů palubního počítače corolly a délku skoku jsem si odkrokoval," vysvětluje Karel Trojan. Havárie jej před rokem stála vedení v šampionátu a ještě k tomu se kvůli vysoké škodě, která dosahovala mnoha set tisíc korun, nesvezl v další mistrovské rallye.
Letos se na start postaví se Škodou Octavia WRC. S jakými pocity se vydá do Přídolí? "Na takovou ránu se jen tak nezapomíná, prostě nejde z paměti vymazat za rok. Jak pojedu rychle na Přídolí? Těžko říci. Uvidíme až na místě. Ale Krumlov je pro mě mimořádně smolný. Už několikrát jsem tady cíl neviděl, a to bych chtěl letos změnit," prohlašuje Karel Trojan.