Jeho šestnáctistovce Hondě Civic VTi bude na pačejovském sprintu šlapat na paty s dvoulitrovým Renaultem Clio Sport třetí posádka v pořadí mistrovství, Jaroslav Roubíček s Milanem Hovorkou z ARK Pila.
"Potřebovali bychom kolegu Henzla sundat z druhého místa, ale nevím, nevím. Jezdí dobře, jiných tak kvalitních jezdců v jeho třídě moc není," říká Roubíček.
"Děkuji kolegovi za pochvalu, ale osobně si myslím, že pozici udržet půjde jen stěží. Ve prospěch vozů skupiny N3 hovoří lepší poměr hmotnosti vozu a jeho výkonu. To ale neznamená, že se o druhé místo nepoperu," hodnotí své vyhlídky Henzl.
O změně číslice za písmenem N už Henzl začal uvažovat. "Myslel jsem, že příští rok si silnější vůz ve skupině N3 vyzkouším. S Renaultem jsem nikdy předtím nejel. Myslel jsem ale, že je silnější, přes 200 koní.
Má ale jen kolem stoosmdesáti." Pilot z Mariánských Lázní vévodí po polovině mistrovského ročníku skupině N2 s pohodlným náskokem šestatřiceti bodů.
"Můžu dostat hodiny, vyjet mimo trať, nebo přijde technická závada a všechno je jinak. V mých letech už jedu své, chci si o víkendu zablbnout.
Prameny kvůli mně téct nepřestanou. Kdyby mi bylo kolem třiceti, to by hoši koukali," směje se Henzl.
Z pačejovské soutěže má ostřílený pilot smíšené pocity. "Pořadatelé zařadili vložky, které už znám. Dělá se to stále stejně. Měli by se nad sebou zamyslet, nebo zkusit předat pořadatelství někomu jinému, aby soutěž oživil. Takovou zkostnatělost jsem cítil už na minulém podniku v Blovicích.
To na Moravě je přístup pořadatelů jiný. Pokud se budou v Pelhřimově soutěži tak věnovat i dál, nebude to mít chybu. Člověk si tam připadá jako závodník. A to slovo dřív něco znamenalo," říká Henzl.
"Znám lepší sprinty," mluví v podobném duchu Roubíček. "V Pačejově ale není moc na výběr. Jsou tam v okolí samé široké silnice a víceméně rovina. Alespoň tam není extrémně tolik retardérů jako nedávno v Blovicích," srovnává pilot dva v kalendáři sousedící rallyesprinty.
Dalším zástupcem regionu bude v Pačejově ve skupině produkčních vozů s Mitsubishi Lancer EVO VIII karlovarský pilot Pavel Červenka s navigátorem Jiřím Černochem, mezi speciály se ve třídě A7 představí s Volkswagenem Golf GTi toužimský tandem Miroslav Fišer, Hynek Středa a v třídě A5 startují s vozem Škoda Felicia Kit Car mariánskolázeňští Vlastimil Hodaň s Annou Maťkovou.
Rallye v délce 278 kilometrů má 11 rychlostních zkoušek. Ty měří v součtu přes osmašedesát kilometrů. Trať je rozdělena do dvou sekcí.