Má možnost stát se zároveň prvním jezdcem v dějinách, který získal titul hned ve své první sezoně v královské automobilové třídě.
Hamiltonovi v zásadě stačí závod dokončit před Alonsem, dokonce si může dovolit i získat o jeden bod méně než úřadující šampion. Matematicky má šanci na titul ještě Kimi Räikkönen z Ferrari, ale jeho šance začnou platit jen v okamžiku, pokud Hamilton skončí hůře než pátý.
To se lídrovi MS stalo letos jen jednou, v chaotickém deštivém závodě na Nürburgringu dojel den po těžké nehodě v kvalifikaci devátý s poškozeným vozem. Proto je britský mladík plný sebevědomí, které si naposledy posílil bravurní jízdou k vítězství v předchozí propršené Grand Prix Japonska.
Zároveň ale ještě nepovažuje šampionát za rozhodnutý. "Všechno je ještě možné, ale věřím si a jsem připravený bojovat," uvedl Hamilton. Snaží se oprostit od trvajících spekulací kolem jeho vztahu s Alonsem nebo prohlášením Ferrari, které po špionážní aféře výkony pilotů McLarenu neuznává.
Den před volnými tréninky se navíc objevila informace, že komisaři dodatečně začali vyšetřovat jeho údajně nebezpečný způsob řízení za zpomalovacím vozem, kvůli kterému měli havarovat dva jeho soupeři. - více ZDE
"Hodně se toho už kolem mistrovství světa napovídalo, ale všechno házím za hlavu. Soustředím se na poslední dva závody," uvedl Hamilton, který se může stát devátým britským mistrem světa a prvním od triumfu Damona Hilla v roce 1996.
Charakteristika trati |
V Číně ani následně v Brazílii sice ještě nikdy Hamilton nestartoval, ale to by pro něj podle všeho neměl být problém. Letos už dokázal vyhrát na okruzích v Indianapolisu, Montrealu a Fudži, se kterými měl rovněž nulové zkušenosti. Zbývající dosavadní triumf vybojoval na Hungaroringu.
Jeho rival Alonso po své havárii ve Fudži vyhlásil, že ke třetímu titulu za sebou mu může pomoci už jen zázrak. Teď v něj šestadvacetiletý pilot doufá. "Nevzdávám se, třeba Lewis ve dvou zbývajících závodech vypadne," prohlásil
Alonso, kterému šanghajská trať svědčí. Předloni tu vyhrál, loni po startu z pole position prohrál na mokrém okruhu jen s Michaelem Schumacherem, který tehdy triumfem vyrovnal dva závody před koncem sezony bodový stav s pozdějším šampionem.
"Odstoupení v Japonsku mi to moc neusnadnilo, ale pořád je ve hře dvacet bodů a já budu o každý z nich tvrdě bojovat," dodal Alonso, který dosud vévodí historickým tabulkám jako nejmladší mistr světa. V roce 2005 se jím stal ve věku 24 let a 58 dní.
V Číně právě kvůli havárii v Japonsku bude muset jet s náhradním podvozkem, neopravitelný vrak z Fudži jeho tým odeslal do sídla stáje ve Wokingu k zevrubné prohlídce.
Räikkonen už musí především spoléhat na bodové ztráty soupeřů a sám se snažit, aby vybojoval v nejhorším případě první a druhé místo. Ale i o teoretickou možnost se chce poprat. Jeho týmu navíc půjde o jubilejní dvousté vítězství a v závodě může počítat s podporou týmového kolegy Felipeho Massy, zatímco jezdci v mclarenech pojedou každý na "vlastní triko".
"Už to vypadá, že Hamilton to má v kapse, ale ještě jsme se nevzdali. Přinejmenším se jim to pokusíme ztížit. Chceme vyhrát oba zbývající závody," nechal se slyšet Räikkönen.
Nedělní Grand Prix odstartuje v 8:00 SELČ, o pořadí na startu rozhodne sobotní kvalifikace, která začne ve stejném čase. V pátek jsou tradičně na programu volné tréninky.
Pořadí MS (po 15 ze 17 závodů): 1. Hamilton (Brit./McLaren) 107 bodů, 2. Alonso (Šp./McLaren) 95, 3. Räikkönen (Fin./Ferrari) 90, 4. Massa (Braz./Ferrari) 80, 5. Heidfeld (Něm./BMW) 56, 6. Kubica (Pol./BMW) 35, 7. Kovalainen (Fin./Renault) 30, 8. Fisichella (Fin./Renault) 21, 9. Rosberg (Něm./Williams) 15, 10. Wurz (Rak./Williams) a Coulthard (Brit./Red Bull) po 13.