Týmům se nelíbí snížení počtu motorů v příští sezoně formule 1

Sebastian Vettel na trati Velké ceny Abú Zabí | foto: AP

27 2017
Nový ročník mistrovství světa formule 1 začne až příští rok v březnu, nicméně už teď je jasné, že ho čeká několik velkých změn. Místo 20 závodů se jich pojede 21 a stáje budou mít k dispozici pro každý vůz místo čtyř motorů jen tři, což se vedením týmů vůbec nelíbí. Změn se také dočká systém trestů za nepovolené výměny součástí pohonných jednotek.

Především snížení počtu motorů na sezonu se stájím vůbec nelíbí a ředitel Red Bullu Christian Horner to dokonce označil za naprostou šílenost. Podle předsedy Mezinárodní automobilové federace (FIA) Jeana Todta si však týmy nemají na co stěžovat.

„Není to žádná novinka, rozhodlo se o tom už před lety,“ připomněl, že snížení počtu motorů kvůli redukci nákladů bylo schváleno už před třemi lety. „Kdyby to chtěly změnit, tak by pro to musely hlasovat všechny stáje. A to se nestalo, takže budeme mít tři motory,“ citovala bývalého šéfa Ferrari agentura Reuters.

„Podle mě je to naprosté šílenství. Vždyť jen my jsme za sezonu museli využít šest motorů. Snížit povolený počet na tři je magořina,“ prohlásil Horner. Stáj Red Bull v tom nebyla rozhodně sama a vrcholem byla Velká cena Itálie, kdy pořadím na startu za vítězem kvalifikace Lewisem Hamiltonem z Mercedesu výrazně zamíchala celá série trestů za nepovolené výměny součástek.

Právě kvůli tomu se změní systém sankcí. Podle současných pravidel mohly týmy přijít na startu klidně o 35 pozic, přestože vozů je pouze dvacet. „Od příštího roku budeme trestat jen propadem na poslední místo. Nebudeme mít tresty v podobě ztráty 50 nebo 60 míst,“ uvedl sportovní ředitel formule Ross Brawn. „Myslím, že letos stáje přišly na startu dohromady o tisíc míst a to není dobré,“ dodal.

Formule také v příští sezoně čekají zásadní změny ve vzhledu. Hlavy jezdců bude nově chránit takzvaný svatozář a z vozů naopak zmizí tzv. žraločí ploutev. „Čeká nás poslední závod, kdy budou auta vypadat dobře,“ řekl před závěrečnou Velkou cenou Abú Zabí mistr světa Hamilton. „Co se týče vzhledu, tak to je změna k horšímu, ale zase se zvýší bezpečnost,“ dodal.

„Myslím, že si na to všichni rychle zvyknou, ale teď auta samozřejmě vypadají mnohem lépe,“ přidal Sebastian Vettel z Ferrari. „Nebudou moc vidět helmy, ale nebude to tak dramatické, jak si spousta lidí myslí. Bude to v pohodě,“ dodal Daniel Ricciardo z Red Bullu.

Žraločí ploutev zmizí z mnohem prozaičtějších důvodů - aby byla vidět čísla jezdců a sponzoři na zadním křídle. „Když se bavíme o technologických novinkách, tak nemyslíme dost komerčně,“ vysvětlil šéf McLarenu Zak Brown. „Přední křídla už jsou nepoužitelná, trup blokuje řada aerodynamických prvků a na motoru máme obrovskou ploutev, která zakrývá zadní křídlo. Proto jsme začali uvolňovat na autech místo pro komerční účely,“ dodal.

Autor:

Sport v roce 2020

30. 11. 2019 - 22. 3. 2020 (přehled závodů)
26. 12. 2019 - 5. 1. 2020 (Ostrava a Třinec)
5. - 17. 1. 2020  (Saúdská Arábie)
8. - 24. 5. 2020 (Švýcarsko)
12. 6. - 12. 7. 2020 (13 měst)
24. 7. - 9. 8. 2020 (Tokio)
  • Nejčtenější

Lvi dožrali. Végh knokautoval Vémolu v prvním kole, Martínek zlomil Peštu

Hned třikrát slovenský bijec Attila Végh porazil českého zápasníka Karlose Vémolu. Kromě knokautu v prvním kole dlouho...

Česko - Kosovo 2:1, fotbalisté otočili skóre a postoupili na Euro

Vrcholný turnaj fotbalistů bude po čtyřech letech zase s českou účastí. Národní mužstvo s předstihem vybojovalo postup...

Premium

POHLED: Vémola vs. Végh. Zápas století, nebo prázdná show?

Souboj Karlose Vémoly s Attilou Véghem uvidí ve vyprodané O2 areně přes devatenáct tisíc lidí. Větší zájem vyvolaly jen...

Premium

Světové komplimenty pro českého mistra. Jak se Slavia proslavila

Představte si scénku, která se odehrála dvacet minut po zápase. Obrovitánský stadion Camp Nou už byl liduprázdný, přes...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Premium

Jak skončila Vémolova pohádka o lvech. Végha přitom zatracoval

V rozlehlé O2 areně vypadal tak malý, když se v kleci bezvládně zhroutil k zemi. V tu chvíli se z Karlose Vémoly jindy...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

Premium

Kořeněná jídla ani káva neškodí, vyvrací profesor Tesař letité mýty

Kola je pro ledviny hrob. Nejlepší je nesolit a nejíst ostrá exotická jídla. Alkohol dokáže „propít“ ledviny, které je...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

  • Další z rubriky

Pilot Albon bude v příští sezoně F1 pokračovat v Red Bullu

Thajský pilot Alexander Albon bude v příští sezoně formule 1 pokračovat v týmu Red Bull po boku Nizozemce Maxe...

Po titulu zůstal Fejfar bez výhry: Liché roky nám nejdou

Autokrosař Václav Fejfar letos nechtěně potvrdil to, co ukazovaly poslední sezony: po výborné přichází slabší. Po...

Formule 1 chce být nejpozději v roce 2030 uhlíkově neutrální

Formule 1 si poprvé v historii stanovila strategii udržitelného rozvoje a vyhlásila cíl být nejpozději v roce 2030...

Zůstane Hamilton v týmu Mercedes? Záleží o i na Wolffově rozhodnutí

Pilot Lewis Hamilton po zisku šestého titulu mistra světa ve formuli 1 končit nehodlá. Čtyřiatřicetiletý jezdec však...

Advantage Consulting, s.r.o.
OPERÁTOR CHEMICKÉ VÝROBY - ABSOLVENT

Advantage Consulting, s.r.o.
Praha
nabízený plat: 24 000 - 25 000 Kč

Najdete na iDNES.cz