To nad autem s tradiční bílo-zeleno-oranžovou kombinací potvrdil i šéf a majitel stáje v jedné osobě Vidžay Mallya.
"Naším cílem je pokračovat v nastoupené cestě. A to co se týče rychlosti auta, tak i jeho výsledků. Čekáme tedy další postupné zlepšování," uvedl indický miliardář.
Hlavní konstruktér Mark Smith se shoduje se svými kolegy z jiných týmů, že největší změnou při stavbě auta byla palivová nádrž, která nyní musí pojmout benzin na celý závod.
"Auto se mohlo udělat buď delší, nebo širší, nebo obojí, pro což jsme se nakonec rozhodli my. To samozřejmě ovlivnilo mechanická řešení a také aerodynamiku, hlavně v oblasti difuzoru a karoserie," nechal se slyšet Smith.
Loňský model VJM02 vynikal na rychlých okruzích s nižším přítlakem, jako jsou belgické Spa nebo italská Monza, ale Smith je přesvědčený, že letošnímu monopostu budou vyhovovat všechny okruhy, tedy že bude všestrannější a univerzálnější.
"Naším cílem je bojovat ve středu pole a pravidelně dosahovat na body, to znamená na umístění do 10. místa. Konkurenceschopní bychom měli být již od prvního závodu v Bahrajnu," dodal.
Stáj se na dráze poprvé s novým autem ukáže 10. února v Jerezu, kde bude testovat celkem deset týmů. Chybět budou pouze stáje Lotus, Campos a USF1, které zatím nepředstavily auto. U posledních dvou jmenovaných panují obavy, zda vůbec stihnou připravit monopost do začátku šampionátu.
U týmu Force India zůstali dva jezdci, kteří s ním zakončili loňskou sezonu. V Jerezu se v kokpitu vystřídají Adrian Sutil a Vitantonio Liuzzi. Testovacím pilotem je nově Skot Paul di Resta, který udělal dojem v listopadových testech mladých jezdců pro GP2. V roce 2008 se stal vicemistrem německé série cestovních vozů DTM.