Ferrari bylo vždy pokládáno za tým, který sice staví rychlá auta, ale po stránce spolehlivosti a organizace se nemůže britským soupeřům rovnat.
Zjednodušeně řečeno, v Maranellu byl tak trochu vždy nepořádek.
S příchodem Michaela Schumachera nastaly změny a Ferrari mohlo být pro své soupeře naopak vzorem pečlivé práce na každém detailu. Nyní se však zdá, že po odchodu nejúspěšnějšího jezdce formule 1 všech dob se vše vrací do starých kolejí.
Kimi Räikkönen nedokončil předchozí Velkou cenu kvůli závadě motoru a v Malajsii jeho sofistikovaná formule 1 hned doplatila na problém, který je doménou spíš začínajících motoristů než týmu s půlmiliardovým rozpočtem.
Neměl jinou možnost než opustit monopost a sledovat, jak ho jeřáb nakládá na odtahové vozidlo.
"Dnes ráno byly naše komunikační linky mezi garáží a boxovou zídkou příliš zahlceny a výsledkem bylo, že Kimi zůstal stát uprostřed okruhu," vysvětloval šéf stáje pro aktivity na dráze Luca Baldisserri.
Víc ale nikdo k trapné události říct nechtěl, rychle převáděli řeč na odpolední trénink, kdy jejich jezdci zajeli druhý a třetí nejlepší čas.
"Po obědě se vše v dobré obrátilo," řekl Räikkönen. "Auto jezdí výborně a stihli jsme i všechny plánované práce. Zatím není snadné porovnávat s našimi soupeři, ale jsem si jistý, že v Sepangu uspějeme."
Tým z Maranella si potřebuje napravit pověst z Velké ceny Austrálie, kdy ani Räikkönen, ani Massa nedojeli do cíle. To znamená nejhorší start do sezony od roku 1992.
"V druhém tréninku jsme neměli jediný problém. Naše účinkování zde vidím pozitivně," přidal se Baldisserri.
V součtu časů nestačili Massa s Räikkönenem pouze na Hamiltona s vozem McLaren-Mercedes.
Výsledky tréninků najdete ZDE.