Krize dříve dominantní stáje vyvrcholila v předchozím závodu v Bahrajnu, kde vozy poprvé od Grand Prix Brazílie v roce 2003 vůbec nebodovaly.
Podnik v Imole je jednou z posledních možností, jak se vrátit do boje o titul či vítězství mezi stájemi. Mistr světa Michael Schumacher má po třech závodech dva body, což se mu v kariéře ještě nestalo. Nikdo v historii po tak špatném začátku titul nezískal.
Ferrari navíc nevyhrálo čtyři závody po sobě, což se týmu stalo naposledy v roce 1999 v Silverstonu, kde si Schumacher zlomil nohu.
Vedení týmu si zoufalé postavení uvědomuje, a proto tři týdny volna využilo k ladění nového monopostu a k dalšímu testování. Schumacher, který jindy většinou odpočívá, kroužil na tratích ve Fioranu, v Mugellu i Barceloně. "Čeká nás domácí závod. A je to opět i úvodní díl v Evropě, který by nám měl pomoci napravit dosavadní výkony," prohlásil Schumacher.
Celkem čtyři dny Schumacher testoval, aby doladil letošní model vozu, který zatím příliš nepřesvědčil. "Máme na to, abychom vyhráli," tvrdí sedminásobný mistr světa, jenž od roku 1999 našel v Imole přemožitele pouze jednou. Loni do závodu nastupoval ve zcela rozdílné situaci - se třemi vítězstvími za sebou.
Charakteristika trati: Délka trati: 4,933 km. |
Tentokrát má po nejhorším startu do sezony v kariéře na vedoucího Fernanda Alonsa z Renaultu manko 24 bodů. "Není to tak strašné. Stáhneme to," prohlásil Jean Todt, sportovní ředitel Ferrari, jehož vozy vyhrály loni patnáct z osmnácti Velkých cen.
Renault se ale nebojí a hodlá ve vítězném tažení pokračovat. Před domácím publikem pojede i druhý pilot stáje Ital Giancarlo Fisichella. Vedení Renaultu si dělá zálusk na čtvrté vítězství po sobě, což se týmu nikdy nepodařilo, a Alonso chce hattrick. Fisichella se těší na svůj nejoblíbenější okruh. "V Imole jsem vyhrál svůj první závod ve formuli 3 a získal tu první body do formule 1," zavzpomínal.
Stupně vítězů lákají také Toyotu, jejíž italský pilot Jarno Trulli skončil druhý v Malajsii a Bahrajnu. Druhý jezdec japonského týmu Ralf Schumacher vyhrál v Imole v roce 2001 v barvách Williamsu. "Hodně lidí se nás ptá, jestli můžeme vyhrát. Říkám, proč ne," uvedl technický ředitel Toyoty Mike Gascoyne. "Kdyby v minulých dvou závodech Alonso vypadl, vyhráli bychom oba," připomněl.
McLaren opět nemůže do závodu nasadit Juana Pabla Montoyu, který si v březnu poranil rameno. Kolumbijského pilota nahradí Rakušan Alexander Wurz, který se ve Velké ceně představí poprvé od října 2000. Jednatřicetiletý jezdec mohl závodit už v Bahrajnu, ale mechanici nestihli upravit vůz na jeho vytáhlou postavu. Nedělní závod začne tradičně ve 14 hodin.
Imola: Derniéra byla odložena
Loni se na okruhu v Imole měl jet závod mistrovství světa vozů formule 1 naposledy, ale nakonec se organizátoři čtvrtého dílu seriálu s organizátory šampionátu dohodli. Velká cena San Marina tak bude pokračovat minimálně do roku 2009. Domácí okruh stáje Ferrari - Autodromo Enzo e Dino Ferrari přivítá letos jezdce popětadvacáté.
Úvodní díl evropské části letošního seriálu se pojede na trati na severu Toskánska, kterou tvoří pestrá kombinace rychlých a pomalých pasáží. Ta spolu s opačným směrem jízdy klade na piloty vysoké nároky a divákům nabízí atraktivní podívanou.
Imola, s šestnácti zatáčkami, z toho deseti levotočivými, je od roku 1994 spojena s nejtragičtějším víkendem novodobé historie formule 1. Tehdy v tréninku těžce havaroval Rubens Barrichello, o den později v kvalifikaci se smrtelně zranil Roland Ratzenberger a smutným vrcholem byla smrt trojnásobného mistra světa Ayrtona Senny po havárii v závodu.
Zvláštní atmosféru závodu dokreslují statisíce fanoušků oděných do rudých barev Ferrari, kteří loni slavili třetí vítězství mistra světa Michaela Schumachera za sebou. Německému jezdci se však letos nedaří a právě Imola má být zlomovým závodem pro Ferrari. Všechny rekordy trati padly v loňském roce.
Pořadí MS (po třech závodech):
1. Alonso (Šp./Renault) 26 b., 2. Trulli (It./Toyota) 16, 3. Fisichella (It./Renault) 10, 4. R. Schumacher (Něm./Toyota) 9, 5. Coulthard (Brit./Red Bull) 9, 6. Barrichello (Braz./Ferrari) 8, 7. Montoya (Kol./McLaren) 8, 8. Räikkönen (Fin./McLaren) 7, 9.
Webber (Austr./Williams) 7, 10. Heidfeld (Něm./Williams) 6.
Pohár konstruktérů:
1. Renault 36, 2. Toyota 25, 3. McLaren-Mercedes 19, 4. Williams-BMW 13, 5. Red Bull-Cosworth 12, 6. Ferrari 10, 7. Sauber-Petronas 2.