Enge se pak dvakrát ocitl krátce i na čtvrtém místě a nejčastěji se přetahoval o pozici s Američanem Scottem Sharpem, který nakonec skončil čtvrtý.
Enge tak vysoko pomýšlet nemohl, protože ještě před polovinou závodu byl potrestán povinným průjezdem depem kvůli porušení předepsané rychlosti při druhém pit stopu.
Po propadu ke konci druhé desítky se musel prokousávat zpět. K osmému místu mu nakonec napomohla v závěru i kolize před ním jedoucích Jacquese Laziera s Danicou Patrickovou.
Závod už v jeho první čtvrtině poznamenala těžká nehoda Američana A.J. Foyta.
Jednadvacetiletý jezdec nebyl schopen vlastními silami opustit vrak, při převozu do nemocnice byl ale podle vedení závodu při vědomí a komunikoval. Byl ale viditelně otřesen a stěžoval si na velké bolesti v kolenou.
Navíc během zpomalovací fáze po nehodě, kdy jezdci hromadně zamířili do boxů, přejel jeden z vozů nejmenovaného člena stáje Rogera Jasukawy, ale tento incident se obešel bez vážnějšího zranění.
Foytova nehoda natáhla závod skoro na dvě a půl hodiny.
Výsledky:
1. Franchitti (Brit.), 2. Kanaan (Braz.) -0,1117, 3. Meira (Braz.) -0,9880, 4. Sharp -1,0874, 5. Hornish (oba USA) -1,3711, 6. Wheldon (Brit.) -1,7402, ...8. Enge (ČR) -4,4645.
Konečné pořadí po 17 závodech: 1. Wheldon 628 b., 2. Kanaan 548, 3. Hornish (USA) 512, 4. Franchitti 498, 5. Sharp 444, 6. Castroneves (Braz.) 440, ...16. Enge 261.