- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Po odstoupení Toyoty nebylo prakticky komu fandit.Letos mi to přišlo celkem nuda až na boje v GT.
Opět musím poukázat na to jak dokáží česká média dokonale ignorovat neslavnější závod na světě.
Vzhledem k tomu, že mají diesely po změně pravidel ona pravidla ještě více šitá na míru, tak jen hlupák mohl čekat jiný konec. Peugeot to vzdal předem, protože potřebuje šetřit. Toyota zase neměla zkušenosti ani potřebnou dávku testování.
Chválit Audi za to že vyhráli, když mají větší rozpočet než celý zbytek LMP1 týmů a když pravidla dovolí proti 3,4 l atmostérickým benzínům nasadit 3,7 l turbodiesel, je nesmysl. Před změnou pravidel proti sobě stály atmosférické benzíny s objemem 6 litrů a turbodíesely s objemem 5,5 litru. A pochopitelně, že měly TD převahu. Nyní je objem již zcela ve prospěch dieselů. Pak se nelze divit tomu, že daný diesel má vyšší výkon a hlavně podstatně vyšší točivý moment a že je rychlejší.
Toyota měla šanci, protože za sebou měla obří komplex z dob účasti v F1 a v něm dokázala za půl roku postavit úžasný prototyp. Neměla ale natestováno a bez toho to v Le Mans nejde.
Současná pravidla Le Mans poškozují, podobně jako WRC, WTCC, F1 a další.
Malem jsem toyotu obrecel, fakt mi jich bylo lito. Nebyt nehody s ferrari a netrpeluveho nakajimy, mohlo to dopadnout jinak. Ale to jsou jen kdyby. Nicmene to jsou jen kdyby. Ale toyota ukazala, ze to jde. Audi mela prevahu, ale na konci to i pro ne byl trochu adrenalin, kdyz dve audiny potrebovali opravy po havarii. Mechanici byli neskutecne rychly.
Co rikate na batmobil nissan ?