Podle pravidel MS skupiny N totiž musí přihlášení jezdci absolvovat nejméně šest ze sedmi vypsaných soutěží. Startovat bude s pronajatým mitsubishi, které připravuje italský tým Nocentini. Se stejným vozem pojede i Peruánec Ramón Ferreyros, exmistr svět, který jednou startoval i v Česku.
"Jednal jsem se sponzorem o podpoře startů doma a oni mi místo toho nabídli mistrovství světa. Bylo to velké překvapení, ale přijal jsem to bez přemýšlení," popsal Chovanec způsob, jakým se k MS dostal. Startovat bude v barvách RVI Sport týmu.
V současné době ale není ani vyloučeno, že by se představil v domácím mistrovství. Tým totiž údajně jedná o možnosti získání kvalitního vozu specifikace WRC. "V Čechách bych samozřejmě chtěl startovat. Začátek sezony ale určitě nestihneme," přiznal Chovanec, který jako záložní variantu přestavuje doma v garáži vlastní Škodu Octavia z evoluce II na vyšší.
"Závodím sice již dvacet let, ale končit se mi nechce. Poslední roky jsme byl spíše jezdec konstruktér, teď bych měl být mezičlánkem mezi volantem a pedály," smál se jezdec, jenž bude i nadále spolupracovat s navigátorem Karlem Holaněm.
Přestože v minulosti nikdy s vozy skupiny N nestartoval, rozdílného stylu jízdy a vlastností závodního speciálu se Chovanec nebojí. "Enka v posledních letech pokročila hodně dopředu, takže jsou na úrovni Fordu, se kterým jsme jezdil v roce 1995 či 1996. Neměl by s tím být problém," předpokládá Chovanec.
Menší potíže by mohl mít pouze v případě, že by střídal 'enko' a speciál WRC. "Přesedlání by bylo složitější. Chvilku na sžití bych asi potřeboval," dodal.
- středa 29. ledna 2003