Renato Travaglia

Renato Travaglia z Itálie vyhrál s vozem Renault Clio S1600 35. ročník automobilové soutěže Barum rallye. | foto: ČTK

Barum rallye vyhrál Ital Travaglia

  • 3
Zlín - Vítězem 35. ročníku automobilové soutěže Barum rallye se stal Renato Travaglia s Renaultem Clio S1600. Italský pilot tak navázal na triumf z roku 2002 a v průběžném pořadí mistrovství Evropy vede o 12 bodů před krajanem Giandomenikem Bassem, jenž obsadil druhé místo.

Basso útočil od začátku neděle dne, během kterého vyhrál pět z šesti rychlostních zkoušek. Ke druhému místu mu nechtěně pomohl český závodník Martin Prokop (Suzuki Ignis Super 600), který dopoledne havaroval, ale vyvázl bez zdravotních následků.

Z českých jezdců skončil nejlépe na třetím místě Jan Kopecký s produkčním Mitsubishi Lancer a porazil o 7,6 sekundy Václava Pecha, jedoucího na stejném typu vozu. Kopecký vyhrál absolutní klasifikaci mezinárodního mistrovství České republiky před Pechem, který si upevnil vedení v průběžném pořadí šampionátu.

Travaglia tak měl po třech letech opět důvod k pořádné sprše vítězným šampaňským. "Myslím, že tohle město budu mít hodně rád. Jsem tady podruhé a podruhé se mi podařilo vyhrát," řekl italský jezdec.

"Dostal jsem se do jediného nepříjemného momentu, když jsem se v první nedělní zkoušce roztočil. Jinak jsem neměl v průběhu soutěže žádné vážnější problémy, i když druhy asfaltů se v průběhu jediné zkoušky dost měnily a najít optimální nastavení nebylo snadné," dodal Travaglia.

Prokopův vůz se v druhé nedělní  zkoušce v zatáčce převrátil a spadl do potoka. "Byla to jednoznačně moje chyba. Měl jsem v rozpise napsáno, že ji mám jet na trojku, ale zkusil jsem to o jeden rychlostní stupeň výše, a to se mi nevyplatilo," řekl Prokop, jehož start na Německé rallye by však neměl být ohrožen.

Za Bassem se v druhé polovině nedělní etapy rozpoutal boj mezi dvěma špičkovými českými závodníky. Z třetího místa se nakonec s nevelkým náskokem radoval úřadující mistr republiky Kopecký. "Náš výsledek je maximem, čeho jsme zde mohli dosáhnout. Za normálních podmínek nemůžeme stačit vozům Super 1600, to by muselo zapršet. Těší nás prvenství v kategorii produkčních automobilů, podařilo se nám také vyzkoušet několik verzí pneumatik Matador," řekl Kopecký.

Jeho soupeř Pech mohl litovat penalizace deseti sekund za předčasný start do jedné z rychlostních zkoušek. "Nepočítal jsem, že dokážeme bojovat ve špičce. Štve mě těch deset sekund penalizace, ale je to jasně moje chyba. Zkoušel jsem na startu vůli spojky a trochu mi to cuklo," zhodnotil své zlínské účinkování plzeňský závodník.

V průběžném pořadí mistrovství republiky zvýšil Pech náskok před Štěpánem Vojtěchem, jehož přihlášku s vozem Peugeot 206 WRC ředitelství rallye zamítlo. Vozy této nejvyšší specifikace totiž nesmějí v soutěžích ME startovat.

Stínem rallye byla sobotní nehoda posádky Josef Koukola - Rudolf Kouřil, která s vozem Honda Civic Type R těžce havarovala ve třetí rychlostní zkoušce nedaleko Slušovic. Oba byli převezeni do Baťovy krajské nemocnice, kde byli hospitalizováni.

Výsledky:
1. Travaglia, Zanella (It./Renault Clio S1600) 2:09:44,6 hod., 2. Basso, Dotta (It./Fiat Punto S1600) -29,2, 3. Kopecký, Schovánek -1:15,5, 4. Pech, Uhel -1:23,1, 5. Arazim, Gál -2:05,4, 6. Cais, Ondrejčík (všichni ČR/Mitsubishi Lancer) -2:21,8.
Průběžné pořadí mezinárodního mistrovství ČR:
1. Pech 153, 2. Š. Vojtěch (ČR/Peugeot 206 WRC) 112, 3. Kopecký 101, 4. Arazim 57, 5. Trojan 41, 6. Triner (ČR/Škoda Octavia WRC/Mitsubushi Lancer Evo VII) 39, 7. Mörtl
(Rak./Mitsubishi Lancer Evo VII) 39, 8. Béreš (SR/Subaru Impreza Sti) 33, 9. T. Vojtěch (ČR/Peugeot 206 WRC) 30, 10. Travaglia 30.
Stav ME:
1. Travaglia 33, 2. Basso 19, 3. Jean-Joseph (Fr./Renault Clio 1600) 11, 4. Holowczyc (Pol./Subaru Impreza Sti) 10, 5. Princen (Belg./Renault Clio S1600) 10, 6. Longhi (It./Subaru Impreza Sti) 8.

,

Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž