„Pro diváky to určitě bude zajímavé. Takový test přitáhne lidi, kteří by se jinak nešli dívat,“ poznamenal bývalý mistr republiky ve skupině N Miroslav Jandík.
„Jezdci se musí vyvarovat chyby. Na městské zkoušce se rallye nerozhoduje, ale přesto můžete dost času ztratit,“ dodal.
Kudy vůbec městská "erzeta" povede? Start bude u výjezdu z autobusového nádraží. Soutěžící se vydají k nadjezdu, odbočí doleva a zamíří kolem parkoviště k restauraci Kanada a dále do areálu Svitu. Tady trať zavede jezdce nejdřív k mrakodrapu, kostkovicí pak sjedou k vlakovému nádraží.
Auta nakonec projedou autobusovým nádražím a vrátí se zpět do místa startu. Tento okruh absolvují dvakrát. Namísto třetího kola se vydají přes nadjezd k cíli.
Za Baťovou vilou zatočí doleva k čerpací stanici Aral a přejedou most přes Dřevnici. Cíl je u lávky pro pěší na Benešově nábřeží.
Kromě městské novinky a testovací zkoušky, která se uskuteční poblíž Tečovic, pořadatelé převratné změny trati nechystají. Na soutěžní jezdce čeká šest důvěrně známých úseků Pindula, Slušovice, Troják, Halenkovice, Kudlovice a Pohořelice.
Zájemci o mistrovství světa v rallye |
Barum rallye Zlín Rajd Polski Portugalská rallye Jihoafrická rallye Jordánská rallye Irská rallye Rallye Safari Norská rallye |
Celková délka patnácti měřených úseků bude kolem 260 km. „Zhruba deset procent trati je nových,“ řekl ředitel Barum rallye Miloslav Regner.
Zlínská soutěž bude šestým dílem kontinentálního šampionátu, zároveň se poprvé v historii pojede jako kandidátský podnik mistrovství světa.
Ovšem není jediným zájemcem o vrcholný seriál. Podobné přání projevili také pořadatelé z Polska, Irska, Portugalska nebo Jordánska.
„Ze sídla Mezinárodní automobilové federace přicházejí návrhy, které by pro nás mohly být do budoucna příznivé,“ věří Regner.
„Abychom zvýšili prestiž celé soutěže, přesunuli jsme její zázemí do mrakodrapu,“ dodal hejtman Zlínského kraje Libor Lukáš.
Rallye podporuje kromě kraje také město Zlín, oba úřady dohromady pomůžou částkou 900 tisíc korun. Většina kandidátských soutěží zkouší svůj podnik vyšperkovat hvězdami současnosti i minulosti. Zda se světově známé jméno objeví i ve Zlíně, zatím není jasné.
„Jednáme, ale je to otázka peněz,“ připomněl Regner. Startovní pole přesto bude kvalitní. Evropský šampionát obsazuje obhájce prvenství Jean-Joseph z Martiniku, závodí v něm Ital Basso či Poláci Kuzaj se Solowowem. Přijet by mohl Brit David Higgins nebo Belgičané Cols s Loixem.