Barrichello sice vystartoval ze třetí pozice, ale po kolizi svého týmového kolegy Michaela Schumachera s Juanem Pablem Montoyou se dostal do čela. "Po startu jsem byl oběma velice blízko a čekal jsem na příležitost," popisoval devětadvacetiletý jezdec.
"Měl jsem štestí, že jsem se vyhnul střetu obou pilotů před sebou a ve druhé šikaně jsem již vedl. Pak jsem se už jen snažil jet co nejrychleji a závod jsem si docela užíval. Celou dobu jsem jel na maximum vozu. Měl jsem z výkonu auto výborný pocit, přesto to nestačilo na Ralfa Schumachera, který zvolil strategii jedné zastávky, zatímco já dvou," pokračoval Barrichello.
Ačkoli byl Barrichello překonán jedním z williamsů, stále to vypadalo, že se umístí na stupních vítězů. "Ve chvíli, kdy mi zkolaboval motor, jsem byl velmi zklamaný. Vypadalo to, že si jedu pro první body sezony a Malajsii také můžu pokládat za první velkou cenu sezony 2002, protože v Melbourne jsem ujel pouze několik metrů. Také v Sepangu jsem nakonec splakal nad výdělkem, a tak mi nezbývá nic jiného, než doufat v lepší příští dny."
V F2002 absolvoval Brazilec pouze jeden den, a tak ještě nemůže podat charakteristiku nové naděje Ferrari. "Má ještě několik nedostatků, ale ujel jsem 80 kol, a to je pokrok. Když technici během oběda vyměnili několik součástek, jelo se mi o poznání lépe. Bylo to skvělé řídit nové auto a už se těším na zbytek testovacích dní," zakončil druhý pilot týmu z Maranella.