"Za poslední dva roky došlo k velkému úpadku motocyklového sportu," prohlásil předseda přípravného výboru sdružení Jiří Wolf. Úpadek podle členů sdružení začal poté, co Autoklub získal takzvanou národní sportovní autoritu na úkor České motocyklové federace. "Například byly úplně zrušeny koncepce výchovy mládeže. Desítky mladých jezdců utíkají do Německa, Itálie či na Slovensko, kde žádají o licence a kde chtějí jezdit," podotkl Ervín Krajčovič, manažer předního motokrosového týmu Delta-ÚAMK.
Představitelům sdružení, kteří již požádali o registraci u ministerstva vnitra, vadí i špatná organizace domácích závodů či neprůhledné financování motocyklového sportu ze státních dotací. "Například v letošní sezoně se odjel pouze jeden domácí mistrák v klasickém enduru a jeho výsledky byly známy až po několika měsících," kroutil hlavou někdejší reprezentační trenér endura Ladislav Krupička.
Hlavním cílem sdružení je proto změnit rozhodnutí Mezinárodní motocyklové federace a převést sportovní autoritu na Ústřední automotoklub, který ji už v minulosti držel. V říjnu 1990 ji ale dobrovolně přenechal České motocyklové federaci, která s tímto cílem vznikla. "Chceme aby zde byl subjekt, který bude schopen motocyklový sport řídit," zdůraznil Wolf.
Představitelé Autoklubu však tyto výtky odmítají. "Nejsem přesvědčen, že se toho více zanedbalo než udělalo správně. Dosáhli jsme řady výborných výkonů a například problémy v motokrosu jsou dány zájmy jednotlivých skupin," uvedl viceprezident AČR pro motocyklový sport Petr Ondrašík. Je si ale vědom, že ne vše se v letošní sezóně povedlo. "Z devadesáti procent ale jejich argumenty nemají opodstatnění. Museli bychom však mluvit vždy o konkrétních otázkách," dodal Ondrašík.